در ادامه‌ی مسدود ماندن مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم در کشور، جان مک کری کاردار سفارت امریکا برای افغانستان که ماموریتش به پایان رسیده، از بسته ماندن مکتب‌های دختران ابراز تاسف کرده است. این در حالی‌است که هیات علمای پاکستانی که به افغانستان سفر کرده بود گفت که امارت اسلامی به آنان اطمینان داده […]

در ادامه‌ی مسدود ماندن مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم در کشور، جان مک کری کاردار سفارت امریکا برای افغانستان که ماموریتش به پایان رسیده، از بسته ماندن مکتب‌های دختران ابراز تاسف کرده است.

این در حالی‌است که هیات علمای پاکستانی که به افغانستان سفر کرده بود گفت که امارت اسلامی به آنان اطمینان داده که دروازه‌ی مکتب‌های دختران را بازگشایی می‌کنند.

کاردار سفارت امریکا هم‌چنان درصفحه‌ی توییتر خود در ارتباط به تبدیل نشدن افغانستان به پناهگاه امن تروریستان گفته است که، طالبان باید در قبال تعهدات‌شان مبنی بر مبارزه علیه گروه‌های تروریستی پاسخ‌گو باشند:طالبان را در قبال تعهدات‌‌شان هم‌چنان پاسخ‌گو قرار می‌‌دهیم تا افغانستان به پناهگاه امن برای تروریستان به‌ شمول داعش و گروه القاعده تبدیل نگردد″.

وی هم‌چنان تاکید کرده که امریکا با سازمان ملل متحد و شرکای بین‌المللی خود درباره‌ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان هماهنگ خواهد بود.

گفتنی‌است که، حدود یک‌سال به این طرف امریکا سفارت خود در افغانستان را رسما بسته است؛ اما کار این سفارت از کشور‌های دیگر اداره می‌‌شود. این در حالی‌است که، حکومت سرپرست امارت اسلامی همواره تاکید کرده که از افغانستان هیچ کشوری تهدید نخواهد شد و در ارتباط به بازگشایی مکتب‌ها گفته که آنان مکتب‌های متوسطه و لیسه دختران را به زودی بازگشایی می‌کنند؛ وعده‌ای که با گذشت نزدیک به یک سال هنوز عملی نشده است.