شماری از مسوولان امارت اسلامی نشستی را به هدف جذب و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار کردند. عبدالطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد امارت اسلامی در این نشست حکومت پیشین را متهم کرده که از فرصت‌ها به نفع افغانستان استفاده نکره است. درعین حال، وی حفظ ثبات ارز ملی را از اولویت‌های کاری وزارت […]

شماری از مسوولان امارت اسلامی نشستی را به هدف جذب و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار کردند.

عبدالطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد امارت اسلامی در این نشست حکومت پیشین را متهم کرده که از فرصت‌ها به نفع افغانستان استفاده نکره است. درعین حال، وی حفظ ثبات ارز ملی را از اولویت‌های کاری وزارت اقتصاد خواند. این در حالی‌است که با سقوط نظام پیشین و روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور، شمار زیادی از بازرگانان کشور را ترک کرده‌اند.

مسوولان امارت اسلامی نشستی را زیرنام جذب و تشویق سرمایه‌گذاری‌های خصوصی ملی و بین‌المللی در کابل برگزار کردند. معین مسلکی وزارت اقتصاد امارت اسلامی حکومت پیشین را به سهل‌انگاری و کم کاری متهم کرد که از فرصت‌های ایجاد شده در ۲۰ سال پسین به سود افغانستان استفاده نکرده است.

در عین حال، آقای نظری حفظ ثبات ارز کشور را از اولویت‌های وزارت اقتصاد عنوان کرده و اضافه نمود که با حفظ ثبات ارز ملی می‌توانیم شرایط سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم کینم. وی هم‌چنان خاطز نشان کرد که در نظام پیشین پول ملی ثبات داخلی و منطقه‌ای نداشت.

گفتنی‌است که، مسوولان امارت اسلامی در این نشست تاکید کردند که حکومت سرپرست باید از ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت افغانستان استفاده کند؛ این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که با روی کار آمدن امارت در کشور شمار زیادی از شهروندان از کار بیکار شده‌اند. هم‌چنان با سقوط نظام پیشین و تسلط دوباره‌ی امارت در کشور، شماری زیادی از شهروندان به ویژه بازرگان کشور را ترک کردند و در حال حاضر پناهنده دیگر کشورها هستند.