پارلمان اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌‌ی روز گذشته〈سه شنبه ۲۳ سنبله〉 خواستار دعوت احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، به اجلاس پارلمان و شورای اتحادیه اروپا شده است. قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا ۳۶ ماده دارد. در مقدمه این قطعنامه آمده است که پاکستان توسط نیروهای ویژه و پشتیبانی هوایی، به طالبان در جنگ علیه نیروهای […]

پارلمان اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌‌ی روز گذشته〈سه شنبه ۲۳ سنبله〉 خواستار دعوت احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، به اجلاس پارلمان و شورای اتحادیه اروپا شده است.

قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا ۳۶ ماده دارد. در مقدمه این قطعنامه آمده است که پاکستان توسط نیروهای ویژه و پشتیبانی هوایی، به طالبان در جنگ علیه نیروهای مقاومت ملی در پنجشیر کمک کرده است. گفته شده که پاکستان سال ‌ها است، به عنوان پناهگاه امن برای طالبان عمل کرده است.وهم‌چنان در قطعنامه پارلمان اروپا آمده که طالبان به کشتار مردم، شکنجه، لت و کوب و خشونت با زنان و روزنامه نگاران محکوم شده است. پارلمان اتحادیه اروپا از طالبان خواسته باید فورا به این خشونت‌‌ها پایان دهند.

احمد مسعود نیروهای جبهه مقاومت ملی را در پنجشیر رهبری می‌کند. او پس از سقوط کابل به دره پنجشیر رفت. هرچند جبهه مقاومت و طالبان در ابتدا وارد مذاکره شدند؛ اما پس از شکست مذاکرات، طالبان حملات خود را به پنجشیر آغاز و پس از چندین روز دیگر اعلام کردند که این ولایت را به صورت کامل تصرف کرده ‌اند. اما نیروهای مقاومت ملی می‌گویند که پنجشیر به صورت کامل سقوط نکرده است و مقاومت ادامه دارد.