صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف، از آغاز نخستین کمپاین تطبیق واکسین فلج کودکان یا پولیو برای سال ۲۰۲۲  میلادی در افغانستان خبر داده و گفته است که در این دور ۹٫۹  میلیون کودک واکسین خواهند شد. یونیسف با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که این کمپاین از روز 〈سه‌شنبه، ۲۸ جدی〉 در سراسر […]

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف، از آغاز نخستین کمپاین تطبیق واکسین فلج کودکان یا پولیو برای سال ۲۰۲۲  میلادی در افغانستان خبر داده و گفته است که در این دور ۹٫۹  میلیون کودک واکسین خواهند شد.

یونیسف با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که این کمپاین از روز 〈سه‌شنبه، ۲۸ جدی〉 در سراسر کشور آغاز شده و برای مدت چهار روز ادامه خواهد یافت. یونیسف از خانواده‌‌ها خواسته است که برای تطبیق واکسین پولیو، باید با واکسیناتوران هم‌کاری کنند و در همین حال این سازمان از امارت اسلامی نیز خواسته که از کارکنان ساحوی محافظت کند. در همین حال، داپنگ لوو، نماینده‌ی سازمان جهانی صحت در افغانستان آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی را بهترین فرصت برای پایان دادن بیماری فلج کودکان در افغانستان خوانده و افزوده است که مبارزه با این بیماری در سال جاری میلادی گسترش یافته و به منظورریشه کن کردن پولیو پنج کمپاین دیگر نیز برای سال ۲۰۲۲   برنامه ‌ریزی شده است. هم‌چنان، الیس اکونگا، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان می‌گوید که این نهاد متعهد است تا اطمینان حاصل کند که تمام کودکان افغانستان در برابر فلج کودکان و سایر بیمار‌ی‌‌های قابل پیش‌‌گیری با واکسین محافظت می‌شوند. وی تاکید کرده است که این سازمان تلاش دارد تا این بیماری برای همیشه از افغانستان محو گردد. این در حالی‌است که  صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل گفته که ۸٫۵  میلیون کودک در کمپاین اخیر ماه نوامبر سال ۲۰۲۱  میلادی، در افغانستان واکسین پولیو دریافت کردند. به گفته‌ی یونیسف، در کمپاین‌های اخیر سال پار میلادی، کودکان در ساحاتی تحت پوشش قرار گرفتند که پیش از آن، آنان این واکسین را دریافت نکرده بودند. گفتنی‌است که در سال ۲۰۲۱  میلادی، تنها چهار واقعه‌ی فلج کودکان در ولایت‌های غزنی و کندز به ثبت رسیده است.