مولوی عبدالکبیر به‌حیث سرپرست ریاست‌الوزاری حکومت کنونی کشور انتخاب شده‌است. گفته شده که مسوولیت‌های محمد حسن آخوند رییس‌الوزرای حکومت سرپرست ظاهرا به‌دلیل بیماری شدید، به معاونش مولوی عبدالکبیر سپرده شده‌است. سخنگوی حکومت سرپرست این گمارش را موقتی دانسته و گفته است که محمد حسن آخوند پس از صحت‌یابی دوباره به وظیفه‌اش بر می‌گردد. درهمین‌حال، شماری […]

مولوی عبدالکبیر به‌حیث سرپرست ریاست‌الوزاری حکومت کنونی کشور انتخاب شده‌است.

گفته شده که مسوولیت‌های محمد حسن آخوند رییس‌الوزرای حکومت سرپرست ظاهرا به‌دلیل بیماری شدید، به معاونش مولوی عبدالکبیر سپرده شده‌است. سخنگوی حکومت سرپرست این گمارش را موقتی دانسته و گفته است که محمد حسن آخوند پس از صحت‌یابی دوباره به وظیفه‌اش بر می‌گردد. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی این تغییرات را بی‌تاثیر در سیاست‌گذاری کلان حکومت کنونی می‌دانند.

پس از رویکار آمدن حکومت کنونی در ماه آگست سال ۲۰۲۱ کابینه حکومت سرپرست به‌ریاست محمد حسن آخوند آغاز به کار کرد و از آن هنگام به این‌سو، او به‌حیث سرپرست ریاست‌الوزرای این حکومت کار می‌کرد. اینک، مولوی عبدالکبیر به‌حیث سرپرست ریاست‌الوزاری حکومت کنونی کشور انتخاب شده‌است. ملا محمد حسن آخوند، رییس‌الوزرای حکومت سرپرست ظاهرا به‌دلیل بیماری از عهده‌اش کنار رفته و وظایف وی را معاون سیاسی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست، مولوی عبدالکبیر به‌عهده گرفته است.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در گفت‌وگو با رسانه‌ها این گمارش را موقتی دانسته و گفته است که محمد حسن آخوند پس از صحت یابی دوباره به وظیفه‌اش بر می‌گردد و تا آن زمان مولوی عبدالکبیر به‌حیث کفیل وی در این سمت کار خواهد کرد. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی به این باورند که چنین تغییرات در سیاست گذاری کلان حکومت کنونی تاثیرات چشمگیری ندارد.

گفتنی‌است که مولوی عبدالکبیر در اواخر دوره اول امارت اسلامی چند ماه به‌حیث نخست‌وزیر کار کرده و عضو تیم مذاکره کننده در مذاکرات دوحه نیز بوده‌است.