وزارت خارجه آلمان گفته است که کشورش در تلاش است نشستی صلحی را میان حکومت افغانستان و گروه طالبان برگزار کند. سخنگوی وزارت خارجه آلمان به مجله اشپیگل گفته است که کشورش برای برگزاری این نشست یک طرحی را نیز آماده کرده است. رینیرو برول سخنگوی وزارت خارجه آلمان به مجله اشپیگل گفته است که […]

وزارت خارجه آلمان گفته است که کشورش در تلاش است نشستی صلحی را میان حکومت افغانستان و گروه طالبان برگزار کند. سخنگوی وزارت خارجه آلمان به مجله اشپیگل گفته است که کشورش برای برگزاری این نشست یک طرحی را نیز آماده کرده است.

رینیرو برول سخنگوی وزارت خارجه آلمان به مجله اشپیگل گفته است که آلمان نشستی را درباره روند صلح افغانستان میزبانی می کند. به گفته او درباره برگزاری این نشست با روسیه و آمریکا نیز بحث شده است و آلمان می ‌خواهد که طرف‌ های درگیر در افغانستان به یک موافقه برسند. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان این نشست در خاک آلمان برگزار خواهد شد.

او گفته، آلمان دومین کشور کمک کننده بزرگ به افغانستان است و مسوولیت خاص خود میداند و به همین دلیل تلاش برای برگزاری نشست میان حکومت افغانستان و طالبان را آغاز کرده است. به باور وزارت امور خارجه آلمان، مساله افغانستان زمانی به پایان می رسد که طالبان با حکومت افغانستان در مورد صلح مذاکره کند و یا در این تلاش‌ ها سهم بگیرد.

آلمان در حالی از تلاش برای برگزاری نشست میان حکومت افغانستان و طالبان خبرداده است که پیش از این، چندین بار چنین نشست ‌های در قطر، امارات، اسلام آباد و مسکو برگزار شده است؛ اما در هر نشست طالبان از گفتگوی مستقیم با دولت افغانستان خود داری کرده است.

بااین حال قرار است، یک هیأت دفتر قطر گروه طالبان در جریان هفته روان به پاکستان سفر کند. گروه طالبان اعلام کرده است که این هیأت با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار خواهد کرد.