رییس مجلس نمایندگان با تاکید بر تامین صلح در کشور از حکومت می خواهد که نیروهای امنیتی را از حالت دفاعی به حالت تهاجمی در آورد. تلاش های جدی در پیوند به تامین صلح در کشور بیشتر شده است. عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان می گوید که بدون وارد کردن فشار نظامی بر گروه طالبان، […]

رییس مجلس نمایندگان با تاکید بر تامین صلح در کشور از حکومت می خواهد که نیروهای امنیتی را از حالت دفاعی به حالت تهاجمی در آورد.

تلاش های جدی در پیوند به تامین صلح در کشور بیشتر شده است. عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان می گوید که بدون وارد کردن فشار نظامی بر گروه طالبان، افراد این گروه حاضر به مذاکره نخواهند شد.

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته است که نیاز است به هدف شریک کردن گروه طالبان در قدرت سیاسی، حکومت موقت ایجاد شود و انتخابات ریاست جمهوری به تعویق بیافتد. غلام حسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان می گوید که رفتن به سوی حکومت موقت سر آغاز جنگ های داخلی در کشور است.

در همین حال، رییس مجلس نمایندگان خواهان برگزاری انتخابات جمهوری در وقت تعیین آن شده است. آقای ابراهیمی، می گوید که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیاز است تا اصلاحات اساسی در کمیسیون مستقل انتخابات به وجود بیاید.

این سخنان در حالی مطرح می شود که آمریکا گزینه به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری را به بررسی گرفته است و واشنگتن خواهان تشکیل لویه جرگه قانون اساسی و ایجاد حکومت موقت با سهم گیری گروه طالبان در آینده سیاسی افغانستان است.