آرنولت پاولز معاون سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان با تاکید بر این که دولت سرپرست امارت اسلامی فراگیر نیست، می‌گوید که امارت اسلامی پیشرفت‌‌هایی در این زمینه داشته است. وی در گفت‌وگو با یک رسانه‌ی خصوصی تاکید کرده کسانی که با امارت اسلامی اختلافات فکری دارند نیز باید در دولت جا داده شوند و از […]

آرنولت پاولز معاون سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان با تاکید بر این که دولت سرپرست امارت اسلامی فراگیر نیست، می‌گوید که امارت اسلامی پیشرفت‌‌هایی در این زمینه داشته است.

وی در گفت‌وگو با یک رسانه‌ی خصوصی تاکید کرده کسانی که با امارت اسلامی اختلافات فکری دارند نیز باید در دولت جا داده شوند و از آن حمایت کنند. در حالی معاون اتحادیه‌ی اروپا خواستار شامل شدن مخالفان سیاسی امارت در نظام کنونی است که چندی پیش ملا عبدالغنی برادر معاون رییس‌الوزرای حکومت سرپرست امارت گفته بود که با چهره‌های دولت قبلی، نظام امارت اسلامی را بدنام نمی‌کنند. معاون سفیر اتحادیه‌ی اروپا با ابراز نگرانی درباره‌ی تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه افغانستان گفته است که این تحریم‌‌ها نه تنها به اقتصاد افغانستان لطمه زده، بلکه فعالیت‌‌های این اتحادیه در افغانستان را نیز با مشکل مواجه کرده است.

درهمین حال، هایدی هاوتالا معاون پارلمان اروپا در روز دوم نشست پارلمان این اتحادیه در مورد وضعیت زنان افغانستان تاکید کرد که گفته است که تا زمانی که تبعیض جنسیتی در افغانستان وجود داشته باشد و به حقوق‌بشر احترام نشود، هیچ قدمی نباید برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی  برداشته شود. در حالی معاون سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان حکومت امارت اسلامی را غیر فراگیر خوانده است که روز (چهارشنبه، ۲۳ دلو) وزیران خارجه‌ی ایران و استرالیا در گفت‌وگوی تلفنی بر ایجاد حکومت همه‌شمول در کشور تاکید کرده‌اند. این در حالی‌است که امارت اسلامی همواره اعلام کرده است که حکومت سرپرست همه‌شمول است.