شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند با آنکه هشت روز از برگزاری انتخابات مجلس می گذرد، اما تاکنون صندوق های رای دهی شماری از مرکزها از ولسوالی ها به مرکز ولایت ها منتقل نشده است. از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان بیش از یک هفته می گذرد. پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند با آنکه هشت روز از برگزاری انتخابات مجلس می گذرد، اما تاکنون صندوق های رای دهی شماری از مرکزها از ولسوالی ها به مرکز ولایت ها منتقل نشده است.

از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان بیش از یک هفته می گذرد. پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود که، صندوق های رای از ولسوالی ها به مرکز ولایت های منتقل شده است. اما عزیزه جلیس عضو مجلس نمایندگان می گوید که، تاکنون صندوق های رای دهی از شماری از ولسوالی به مرکز ولایت ها منتقل نشده است.

اعضای مجلس نمایندگان از کندی شمارش آرای انتخابات مجلس نمایندگان توسط کمیسیون مستقل انتخابات نیز شکایت می کنند. غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان می گوید که نیاز است تا از روند شمارش آرا در کمیسیون انتخابات نظارت دقیق صورت گیرد.

درهمین حال، شمار دیگری از اعضای مجلس نمایندگان از مداخله شماری از مقام های امنیتی در روند انتخابات شکایت می کنند. دلاور ایماق، عضو مجلس نمایندگان از رهبران حکومت می خواهد افرادی حکومتی را که در روند انتخابات مداخله کرده اند، مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار بدهد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که روند رأی دهی به نامزدان مجلس نمایندگان با یک هفته تاخیر صبح روز شنبه در ولایت کندهار آغاز شده است.