رییس اجرایی حکومت از اخاذی های غیرقانونی در شاهراه های کشور سخت انتقاد می‎کند. داکتر عبدالله عبدالله می‎گوید که پس از این ارگانهای امنیتی کشور مکلف اند تا جلو این کار های غیرقانونی را بگیرند. یک روز پس از آنکه اتحادیه شرکت های باربری از اعتصاب دست کشیدند، رییس اجرایی در نشست شورای وزیران گفت […]

رییس اجرایی حکومت از اخاذی های غیرقانونی در شاهراه های کشور سخت انتقاد می‎کند. داکتر عبدالله عبدالله می‎گوید که پس از این ارگانهای امنیتی کشور مکلف اند تا جلو این کار های غیرقانونی را بگیرند.

یک روز پس از آنکه اتحادیه شرکت های باربری از اعتصاب دست کشیدند، رییس اجرایی در نشست شورای وزیران گفت که شماری از ارگانهای حکومتی به صورت غیرقانونی از اتحادیه باربران پول اخد می‎کنند. رییس اجرایی به ارگانهای امنیتی دستور داد که پس از این با کسانی که به صورت غیرقانونی در شاهراه ها و گمرکات کشور پول اخذ کنند برخورد جدی کنند. عبدالله عبدالله با اشاره به مشکلات مهاجران افغانستان در کشورهای پاکستان و ایران از این کشور ها خواست که برای مهاجران افغان سهولت ایجاد کنند.

پیش از این نیز دیدبان شفافیت افغانستان در یک گزارشی اعلام کرده بود که از جمله سه میلیارد دالر که مردم سالانه به ارگانهای حکومتی رشوت می‎پردازند، حدود یک میلیارد آن پول اخاذی ها در شاهراه ها و گمرکات کشور است.