شماری از فعالان مدنی در واکنش به آغاز توزیع شناسنامه های الکترونیک از سوی ارگ، رییس جمهور غنی را به تفرقه افگنی متهم می کنند. آنان از آقای غنی می خواهند که به جای تفرقه افگنی بین مردمان کشور، امنیت را تامین کند. روز پنجشنبه توزیع شناسنامه های الکترونیک از سوی رییس جمهورغنی آغاز شد […]

شماری از فعالان مدنی در واکنش به آغاز توزیع شناسنامه های الکترونیک از سوی ارگ، رییس جمهور غنی را به تفرقه افگنی متهم می کنند. آنان از آقای غنی می خواهند که به جای تفرقه افگنی بین مردمان کشور، امنیت را تامین کند.

روز پنجشنبه توزیع شناسنامه های الکترونیک از سوی رییس جمهورغنی آغاز شد و این کار آقای غنی واکنش های تندی را به همراه داشته است. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت ساعتی پس از آغاز روند توزیع این شناسنامه ها واکنش نشان و اقدام آقای غنی را فاقد مشروعیت خواند.

حالا شماری از فعالان مدنی نیز در واکنش به توزیع شناسنامه های الکترونیکی از سوی رییس جمهور غنی، آقای غنی را به تفرقه افگنی متهم می کنند. احمد ذکی، فعال مدنی می گوید که رییس جمهورغنی به جای تفرقه افگنی بین مردم افغانستان امنیت کشور را تامین کند. این فعال مدنی تاکید می کند که تحمیل هویت یک قوم را بالای تمام اقوام افغانستان نمی پذیرند و در مقابل این کار حکومت ایستاده خواهند شد.

بیشتر اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا نیز با تصمیم رییس جمهورغنی مخالفت کرده اند. آنان انتظار دارند که شناسنامه های الکترونیک براساس قانون مصوب شورای ملی توزیع شود.