معاون اول مجلس سنا می گوید که شماری از افراد در داخل نظام با گروه های هراس افگن ارتباط دارند. با گذشت هر روز وضعیت امنیتی در کشور به ویژه در ولایت های شمالی بدتر می شود و این مساله سبب نگرانی اعضای مجلس سنا شده است. شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که […]

معاون اول مجلس سنا می گوید که شماری از افراد در داخل نظام با گروه های هراس افگن ارتباط دارند.

با گذشت هر روز وضعیت امنیتی در کشور به ویژه در ولایت های شمالی بدتر می شود و این مساله سبب نگرانی اعضای مجلس سنا شده است. شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که حضور فعال ترویستان داعش در ولایت های شمالی کشور نگران کننده است. عبدالله قرلق، عضو مجلس سنا می گوید که از هفت روز به این سو، افراد گروه ترویستی داعش در ولایت جوزجان حملات خود را بالای نیروهای امنیتی آغاز کرده اند و شماری از نیروهای امنیتی را در محاصره خود قرار داده اند.

درهمین حال، محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا می گوید که شماری از افراد در داخل نظام با گروه های هراس افگن روابط دارند و این امر سبب شد که هراس افگنان با استفاده از آتش بس در شهر کابل جا بگیرند. آقای ایزدیار، از حکومت می خواهد که در راستای شناسایی این افراد اقدام کند.

ازسویی هم، جان ساپکو، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان”سیگار” گفته است که هراس افگنی و فساد مانند اژدها دوسر از مردم افغانستان همه روزه قربانی می گیرد.

جان ساپکو گفته است: “حقیقت این است که افغانستان با فساد گسترده کار پر رونق مواد مخدر رو به رو است. هراس افگنی چالش دیگری است که همه روزه از مردم افغانستان قربانی می گیرد.”

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش از این روسیه گفته است که ده هزار فرد وابسته به گروه ترویستی داعش در افغانستان حضور دارند و تهدید جدی به کشور های منطقه حساب می شوند.