اعضای خانواده‎های قربانیان رویداد دهمزنگ کابل، کمیسیون حقیقت یاب را حکومتی می دانند و می گویند که به نتایج بررسی های این کمیسیون باور ندارند. آنان می گویند تا زمانی که خواست های‎شان از سوی حکومت پذیرفته نشود، از اعتراض دست بر نخواهند داشت. نزدیک به یک ماه از انجام حمله انتحاری به اعضای جنبش […]

اعضای خانوادههای قربانیان رویداد دهمزنگ کابل، کمیسیون حقیقت یاب را حکومتی می دانند و می گویند که به نتایج بررسی های این کمیسیون باور ندارند. آنان می گویند تا زمانی که خواست هایشان از سوی حکومت پذیرفته نشود، از اعتراض دست بر نخواهند داشت.

نزدیک به یک ماه از انجام حمله انتحاری به اعضای جنبش روشنایی می گذرد، اما تاکنون این رویداد در هاله از ابهام باقی مانده و بررسی های کمیسیون حقیقت یاب این رویداد رسانه‎ای نشده است. شماری از اعضای خانواده های قربانیان این رویداد با تاکید به بررسی جدی رویداد دهمزنگ کابل، کمیسیون حقیقت یاب این رویداد را حکومتی می دانند و می گویند که به نتایج بررسی های این کمیسیون باور ندارند. محمد علی مالستانی یکی از اعضای خانواده‎های قربانیان دهمزنگ می گوید که رویداد غم انگیز دهمزنگ را باید سازمان ملل متحد بررسی کند؛ زیرا حکومت افغانستان در این حادثه طرف است و ما نمی توانیم بالای یافته های حکومت افغانستان باور کنیم.

آقای مالستانی، حکومت را به سهل انگاری در چگونگی تامین امنیت اعتراض کنندگان دوم اسد/مرداد، متهم می کند و هشدار می دهد تازمانی که به خواست های‎شان رسیدگی نشود، دست از اعتراض بر نمی دارند.

در نتیجه حمله انتحاری بر اعضای جنبش روشنایی در دوم ماه اسد/مرداد سال روان خورشید، بیش از هشتاد تن شهید و بیش از دوصد تن دیگر زخمی شدند. مسوولیت این حمله را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است.