مسوولان امنیتی ولایت ارزگان گفته اند که از یک هفته به این طرف درگیری میان نظامیان کشور و مخالفان مسلح دولت در مرکز این ولایت جریان دارد. به گفته آنان در پی این درگیری ها تاکنون نظامیان کشور چهار کیلومتر پیشروی و مناطق از دست‌ رفته را دوباره از کنترول مخالفان مسلح خارج کرده است. […]

مسوولان امنیتی ولایت ارزگان گفته اند که از یک هفته به این طرف درگیری میان نظامیان کشور و مخالفان مسلح دولت در مرکز این ولایت جریان دارد. به گفته آنان در پی این درگیری ها تاکنون نظامیان کشور چهار کیلومتر پیشروی و مناطق از دست‌ رفته را دوباره از کنترول مخالفان مسلح خارج کرده است.

غلام‌ فاروق سنگری فرمانده پلیس ولایت ارزگان می گوید که در جریان این عملیات ‌ها کمربند امنیتی شهر ترینکوت مرکز ارزگان، چهار کیلومتر گسترش یافته است. به گفته آقای سنگری، نظامیان کشور با دقت پیشروی می‌ کنند و در مناطق تصرف‌ شده، سد های نظامی می سازند. فرمانده پلیس ولایت ارزگان می افزاید که در جریان این عملیات هفتاد و شش مخالف مسلح کشته شدند و شمار دیگری آنان زخم برداشته اند.

به گفته مسوولان امنیتی ارزگان، در طرح ‌ریزی عملیات‌ های جاری در حومه شهر ترینکوت، مشاوران مأموریت حمایت قاطع نیز با آنان همکاری می ‌کنند. این مسوولان تأیید کرده اند که پیش از آغاز آن عملیات‌ ها، نیروهای آمریکایی نیز در ترینکوت مستقر شده اند.

وضعیت امنیتی ارزگان از یک سال به این سو وخیم بوده است و در این مدت، دوبار مخالفان مسلح دولت، حملاتی را برای تصرف ترینکوت انجام داده اند که در ضد حمله نظامیان کشور، جلو پیشروی آنان گرفته شده است. در جریان این درگیری‌ها، برعلاوه افزایش تلفات افراد ملکی، ناامنی سبب شده است که بیش از سی هزار خانواده از محلات اصلی شان بیجا شوند.

با این حال، بزرگان قومی ارزگان در دیدار با عبدالله عبدالله رییس اجرایی، خواهان انجام عملیات گسترده نظامی در آن ولایت شده اند. آنان گفته اند که مخالفان مسلح دولت در برخی از مناطق بالای انتقال مواد غذایی محدودیت وضع کرده اند.