شماری از باشندگان ولایت تخار مقیم کابل با راه اندازی همایشی از ششمین سالگرد شهادت جنرال داوود داوود و جنرال شاه جهان نوری بزرگداشت کردند. آنان، با تاکید بر ماندگار کردن تفکر و مکتب شهدا می گویند نباید به کسانی که تلاش حذف و یا به حاشیه راندن راه و روش و مکتب شهدا را […]

شماری از باشندگان ولایت تخار مقیم کابل با راه اندازی همایشی از ششمین سالگرد شهادت جنرال داوود داوود و جنرال شاه جهان نوری بزرگداشت کردند. آنان، با تاکید بر ماندگار کردن تفکر و مکتب شهدا می گویند نباید به کسانی که تلاش حذف و یا به حاشیه راندن راه و روش و مکتب شهدا را دارند اجازه داده شود.

هفتم جوزا سال ۱۳۹۰ خورشیدی دو چهره نامدار جهاد و مقاومت مردم افغانستان، جنرال داوود داوود و شاه جهان نوری به شهادت رسیدند. شماری از باشندگان ولایت تخار مقیم کابل طی همایشی از ششمین سالگشت شهادت این دو فرمانده مجاهد بزرگداشت کردند. ماندگار ساختن تفکر شهدا و ادامه راه آنان برای تحقق آمارن شان محور اصلی این برنامه بود.

در کنار این مساله اما حسام الدین تالقانی باشنده تخار مقیم کابل می گوید که نباید به کسانی که تلاش حذف و یا به حاشیه راندن راه، روش و مکتب شهدا را دارند اجازه داده شود. آقای تالقانی تاکید می کند که حذف دستاورد های جهاد مردم افغانستان به معنای ایستادگی در برابر خواست عمومی شهروندان کشور است و هیچ کسی نباید به چنین کاری دست بزند.

این در حالیست که به حاشیه راندن شماری از چهره جهادی از ساختار حکومت وحدت ملی در این اواخر با واکنش هایی تند مجاهدین رو برو شده است.