مسوولان محلی ارزگان گفته اند که از دو روز به این طرف در ولسوالی خاص ارزگان، نبردی سختی میان نیروهای امنیتی و طالبان آغاز شده که در نتیجه آن پلیس از پنج پوسته عقب‌ نشینی کرده است. ولسوالی خاص ارزگان، در یکصد و بیست کیلومتری شرق ترینکوت مرکز ولایت ارزگان موقعیت دارد. ارتباطات این ولسوالی […]

مسوولان محلی ارزگان گفته اند که از دو روز به این طرف در ولسوالی خاص ارزگان، نبردی سختی میان نیروهای امنیتی و طالبان آغاز شده که در نتیجه آن پلیس از پنج پوسته عقب‌ نشینی کرده است.

ولسوالی خاص ارزگان، در یکصد و بیست کیلومتری شرق ترینکوت مرکز ولایت ارزگان موقعیت دارد. ارتباطات این ولسوالی از طریق زمین به مرکز ولایت، از یک سال گذشته به این طرف قطع شده است.

سارمن عبدالصمد، فرمانده پلیس ولسوالی خاص ارزگان می گوید با آنکه از دو روز گذشته به این طرف، مرکز ولسوالی در محاصره طالبان قرار دارد اما با آنهم نیروهای امنیتی به سختی مقاومت می ‌کنند. او افزوده است که پلیس، از پنج پاسگاه امنیتی در ساحه قلعه خور به منظور دفاع از مرکز ولسوالی، عقب‌ نشینی تکتیکی کرده اند. فرمانده پلیس ولسوالی خاص ارزگان تأکید می کند که باید پلیس اکمال شود و مثل پارسال مأموران پلیس مجبور به خوردن علف نشوند. به گفته وی، اگر آنان اکمال نشوند، ممکن است که ولسوالی به دست طالبان مسلح سقوط کند.

با این حال، اما رحمت‌الله صدیقی، سرپرست فرماندهی پلیس ارزگان گفته است که نیروهای امنیتی حملات سنگین طالبان را در ولسوالی خاص ارزگان عقب زده اند و آنجا تهدیدی جدی وجود ندارد. به گفته آقای صدیقی کمک های زمینی و هوایی برای مقابله با طالبان در ولسوالی خاص ارزگان رسیده است و افراد وابسته به این گروه در ساحه شکست خورده اند.