پلیس ولایت غور می گوید که حملات تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در مربوطات ولسوالی پسابند این ولایت عقب زده شده است. به گفته پلیس غور، پاسگاه «مدیرا» در جنوب ولسوالی پسابند این ولایت که چندی پیش به تصرف افراد وابسته به گروه طالبان افتاده بود، درپی عملیات نظامیان کشور از کنترل […]

پلیس ولایت غور می گوید که حملات تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در مربوطات ولسوالی پسابند این ولایت عقب زده شده است.

به گفته پلیس غور، پاسگاه «مدیرا» در جنوب ولسوالی پسابند این ولایت که چندی پیش به تصرف افراد وابسته به گروه طالبان افتاده بود، درپی عملیات نظامیان کشور از کنترل آنان خارج شده است. پاسگاه مدیرا حدود دو هفته قبل بر اثر حمله گروهی طالبان از کنترل نظامیان کشور خارج شده بود. مصطفی محسنی فرمانده پلیس غور در تماس تلفنی به تلویزیون نور می گوید که این دو پاسگاه شب گذشته در پی عملیات ویژه کمندوهای ارتش ملی دو باره به تصرف نظامیان کشور افتاده است.

در همین حال مهدی قادری سخنگوی نیروهای کماندو در غرب کشور می‌گوید که تمامی پاسگاه‌هایی که در کنترل طالبان در پسابند بودند، پس گرفته شده است. مقام های امنیتی ولایت غور در مورد تلفات برخواسته از این درگیری ها چیزی نمی گویند.

از سویی هم صبغت‌الله اکبری رییس معارف ولایت غور می گوید که درپی درگیری میان نظامیان کشور و هراس شماری زیادی از مکاتب به روی دانش آموزان مسدود شده است. آقای اکبری می افزاید که در جنوب ولسوالی پسابند که جنگ در آن مناطق ادامه دارد، هفده مکتب به روی دانش آموزان مسدود شده است. با این همه سخنگوی والی غور، ضمن تایید مسدود بودن مکتب‌ها در بخش‌های ناامن این ولایت از تلاش ها برای باز کردن دوباره این مکاتب به روی دانش آموزان سخن می گوید.

ولسوالی پسابند ناامن ترین منطقه در غرب کشور است. این ولسوالی از میانه‌های ماه اسد/مرداد به این سو محلی برای درگیری‌های شدید میان نظامیان کشور و هراس افگنان بوده است.