حوالی ساعت دوازه و سی پس از چاشت امروز(دوشنبه اول قوس/آذرماه) انفجاری در مسجد باقرالعلوم واقع در چهارقلعه چهاردهی از مربوطات حوزه ششم امنیتی به وقوع پیوست. در این مسجد مراسم اربعین یا چهلم محرم جریان داشت که هدف حمله قرار گرفت. فریدون عبیدی رییس تحقیقات جرایم جنایی فرماندهی پولیس کابل می گوید که در […]

حوالی ساعت دوازه و سی پس از چاشت امروز(دوشنبه اول قوس/آذرماه) انفجاری در مسجد باقرالعلوم واقع در چهارقلعه چهاردهی از مربوطات حوزه ششم امنیتی به وقوع پیوست. در این مسجد مراسم اربعین یا چهلم محرم جریان داشت که هدف حمله قرار گرفت. فریدون عبیدی رییس تحقیقات جرایم جنایی فرماندهی پولیس کابل می گوید که در پی این انفجار بیست و هفت تن به شهادت رسیدند و بیش از سی تن دیگر زخم برداشته اند. درمیان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز شامل استند.

به خبرنگاران اجازه ورود به این مسجد داده نشد اما تصویر های که در صفحه های اجتماعی نشر شده نشان می دهد که این حمله بسیار وحشت ناک بوده است.

درهمین حال شاهدان عینی می گویند که حمله کننده انتحاری در ختم این مراسم خود را منفجر کرد.

ریاست جمهوری و ریاست اجرایی طی اعلامیه هایی این ریداد تروریستی را محکوم کردند. ریاست جمهوری این عمل تروریستان را جنایت بزرگ عنوان می کند  و حمله بالای مکان های مقدس و مراسم مذهبی را دشمنی آشکار با اسلام و ارزش های اسلامی می داند. همچنان در بخش اعلامیه ریاست اجرایی آمده است که گروه‌های تروریستی از هر طریق ممکن اهداف شوم خورا را دنبال می کنند و در این زمینه حد و مرزی را نمی شناسند. ریاست اجرایی گفته است که این گروه‌ ها به ‌هیچ دینی باور ندارند و برای خلق وحشت دست به ‌هر جنایت می زنند.

یک ماه پیش در شب دهم محرم نیز رویداد خونینی در زیارتگاه سخی درکابل صورت گرفت. در این رویداد سی تن به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر زخم برداشتند.