رهبران ایتلاف بزرگ ملی، شورای حراست و ثبات در کابل گرد هم آمدند و سیاست های حکومت را به باد انتقاد گرفتند. این جریان های سیاسی می گویند که اعمال حکومت سبب تفرقه افگنی میان مردم افغانستان شده است و عملا دشمنی میان شهروندان کشور جزوی از سیاست های حکومت است. در اعلامیه ائتلاف بزرگ […]

رهبران ایتلاف بزرگ ملی، شورای حراست و ثبات در کابل گرد هم آمدند و سیاست های حکومت را به باد انتقاد گرفتند. این جریان های سیاسی می گویند که اعمال حکومت سبب تفرقه افگنی میان مردم افغانستان شده است و عملا دشمنی میان شهروندان کشور جزوی از سیاست های حکومت است.

در اعلامیه ائتلاف بزرگ ملی و شورای حراست و ثبات آمده است که عملی نشدن توافقنامه حکومت وحدت ملی یکی از نمونه های برتری جویی و تفرقه افگنی حکومت وحدت ملی میان شهروندان کشور است. این دو جریان سیاسی هشدار می دهند که دوام این وضعیت کشور را به بحران می کشاند.

در اعلامیه ای ائتلاف بزرگ ملی و شورای حراست و ثبات آمده است که مذاکرات بین الافغانی، همکاری جامعه جهانی و کشورهای منطقه مناسب ترین راه حل برای پایان جنگ و آمدن صلح در کشور است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که هم اکنون پیش از هر زمان دیگر گفتگو ها برای آمدن صلح در کشور شدت گرفته است و قرار است آتش بس دوم میان حکومت و گروه طالبان در روزهای عید قربانی نیز عملی شود.