مقام های امنیتی ولایت فراه می‌ گویند که در حال حاضر هشتاد شهروند خارجی در ولسوالی پشت رود این ولایت رهبری جنگ گروه طالبان بر ضد نظامیان کشور را بر عهده دارند. در حال حاضر درگیری میان نظامیان کشور و هراس افگنان در مربوطات ولایت فراه جریا ن دارد. مسوولان محلی این ولایت می گویند […]

مقام های امنیتی ولایت فراه می‌ گویند که در حال حاضر هشتاد شهروند خارجی در ولسوالی پشت رود این ولایت رهبری جنگ گروه طالبان بر ضد نظامیان کشور را بر عهده دارند.

در حال حاضر درگیری میان نظامیان کشور و هراس افگنان در مربوطات ولایت فراه جریا ن دارد. مسوولان محلی این ولایت می گویند که این درگیری ها در ولسوالی پیشت رود این ولایت جریان دارد.

محمد غوث مال‎یار، آمر امنیت فرماندهی پلیس ولایت فراه می گوید گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که حدود هشتاد فرد بیگانه در میان طالبان حضور دارند ولی به درستی مشخص نشده است که آنها از کدام کشور هستند.

آقای مالیار می افزاید جنگی که طالبان در ولسوالی پشت رود به راه انداخته‌اند مسلکی و حرفه‌ای به پیش می رود و پیشبرد این جنگ کار افراد افغانستانی این گروه نیست.

وی می گوید در این مدت علاوه بر این که حدود دو هزار خانواده بیجا شده اند، به مردم خسارات مالی نیز وارد شده است. به گفته‎ی آمر امنیت فراه، درپی درگیری‌های شدید، چندین روستا در پشت رود از حضور مردم خالی شده است.

این گفته‌ها در حالی است که چندی پیش، معاون والی فراه گفته بود که در میان هر پنج طالب، یک فرد پاکستانی حضور دارد.