دفتر بین ‌المللی حمایت از کودکان با اشاره به گزارش اخیر دفتر معاونت سازمان ملل متحد گفته است که وضعیت برای کودکانی که در افغانستان به مکتب می‌ روند با گذشت هر روز خطرناک ‌تر و سخت ‌تر می ‌شود. دفتر حمایت از کودکان با توجه به گزارش دفتر معاونت سازمان ملل متحد گفته است […]

دفتر بین ‌المللی حمایت از کودکان با اشاره به گزارش اخیر دفتر معاونت سازمان ملل متحد گفته است که وضعیت برای کودکانی که در افغانستان به مکتب می‌ روند با گذشت هر روز خطرناک ‌تر و سخت ‌تر می ‌شود.

دفتر حمایت از کودکان با توجه به گزارش دفتر معاونت سازمان ملل متحد گفته است که آمار کودکان قربانی در مقایسه به ارقام سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ اما این اداره افزایش حملات بر آموزش و تاسیسات آموزشی را نگران‌ کننده خوانده و گفته است که تنها در یک ماه گذشته دوازده حمله بر نهادهای آموزشی ننگرهار انجام شده است.

اونو ون منِن، رییس دفتر حمایت از کودکان در افغانستان گفته است: “صدها کودک در نتیجه درگیری‌ ها در افغانستان جان باخته اند، حتا دو کودک در یک روز، این در حالیست که آنها باید درس بخوانند و از دوره کودکی خود لذت ببرند.”

به گفته این مسوول دفتر حمایت از کودکان، وضعیت برای شهروندان افغانستان و کودکانی که به مکتب می ‌روند، روز به روز خطرناک ‌تر و سخت ‌تر می ‌شود. به باور این اداره، برعلاوه بازماندن بیش از سه و نیم میلیون کودک از رفتن به مکتب، جنگ و درگیری‌ های مسلحانه وضعیت آنانرا بدتر کرده است.

دفتر حمای از کودکان تأکید کرده است که حملات مسلحانه بر غیرنظامیان به شمول کودکان نه تنها جان آنها را می‌ گیرد و یا آنان را زخمی می ‌سازد، بلکه در دراز مدت تأثیرات روحی و روانی این حملات سبب می ‌شود که کودکان از رشد باز مانند. این اداره از طرف‌های درگیر جنگ خواسته است که در جریان درگیری‌ها به مصوونیت کودکان توجه داشته باشند.