زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با سران حکومت وحدت ملی دیدار کرده است. زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، با محمداشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی به طور جداگانه در کابل دیدار کرده است. آقای خلیل‌ زاد پس از پایان دور نهم گفتگوهای آمریکا […]

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با سران حکومت وحدت ملی دیدار کرده است.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، با محمداشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی به طور جداگانه در کابل دیدار کرده است. آقای خلیل‌ زاد پس از پایان دور نهم گفتگوهای آمریکا و طالبان پیرامون صلح افغانستان، دوحه را به مقصد کابل ترک کرده بود. وی، ناوقت روز یکشنبه وارد کابل شد و ظهر روز دوشنبه با محمد اشرف غنی رییس جمهور در ارگ دیدار کرده است. تا اکنون جزییات از این دیدار همگانی نشده؛ اما پیش از این آقای خلیلزاد گفته بود که در سفرش به کابل، جزییاتی از پیشرفت ‌های مذاکرات دوحه را با مسوولان افغانستان شریک می ‌کند.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که رییس جمهورغنی روز دوشنبه با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در خصوص صلح افغانستان، دیدار کرده است. در خبرنامه علاوه شده است که جزییات مفصل بحث ها در این نشست بعدا شریک می شود.

درهمین حال، زلمی خلیلزاد با عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت نیز دیدار کرده است و درباره مذاکرات آمریکا با نمایندگان طالبان در دوحه معلومات داده است.

دفتر رسانه ای ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ‌ای گفته است که داکتر عبدالله، صبح روز دوشنبه با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان دیدار کرده است. در خبرنامه آمده که در این دیدار، آقای خلیلزاد، رییس اجرایی را در جریان آخرین جزییات گفتگوهای صلح قرار داد و از تامین صلح سراسری و پایدار اطمینان داده است. در خبرنامه همچنان آمده که آقای خلیلزاد در جریان سفرش به کابل با تمام طرف ‌ها مذاکره و گفتگو خواهد کرد. پیش از این نمایندگان آمریکا و طالبان اعلام کرده بودند که در دور نهم مذاکرات شان در آستانه توافق صلح قرار دارند.