روسیه یکبار دیگر حمایت مسکو از گروه طالبان را رد کرد. سفارت روسیه در کابل با نشر خبرنامه ای گفته است که ادعاها در مورد حمایت مسکو از گروه طالبان، اتهامات بی اساس و شایعات است. چندی قبل جان نیکولسن فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته بود که روسیه هم به جمع پاکستان […]

روسیه یکبار دیگر حمایت مسکو از گروه طالبان را رد کرد. سفارت روسیه در کابل با نشر خبرنامه ای گفته است که ادعاها در مورد حمایت مسکو از گروه طالبان، اتهامات بی اساس و شایعات است.

چندی قبل جان نیکولسن فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته بود که روسیه هم به جمع پاکستان پیوسته و مانند این کشور به اعمال “نفوذ زیانبار” در افغانستان می‌پردازد. وی گفته بود که مسکو در تلاش مشروعیت بخشیدن به گروه طالبان است. سفارت روسیه در کابل هرگونه حمایت مالی و فنی از گروه طالبان را رد کرده است. در خبرنامه سفارت روسیه، حمایت مسکو از گروه طالبان اتهام بی اساس و شایعات خوانده شده و گفته شده است که جای تعجب است که رجال دولتی، نمایندگان مجلس و مقام‌های ارشد پلیس روسیه را متهم به حمایت از تروریزم می‌کنند.

روز یکشنبه رییس جمهور غنی درباره ارتباط روسیه با گروه طالبان گفت که هرکس که فکر می‌کند از راه کمک به دشمنش به خود کمک می‌کند در اشتباه است.

خبرنامه می افزاید که روسیه سهم مفید در روند مبارزه با تروریزم در افغانستان ایفا می‌کند و آموزش شماری از افسران نیروهای امنیتی و تجهیز این نیروها دلیل بر این مدعا است.

این در حالیست که چندین قبل سفیر روسیه در کابل گفته بود که برای حفاظت از دفاتر سیاسی و کنسلگری‌های روسیه و همچنین امنیت آسیای میانه با گروه طالبان در تماس است.