رییس جمهورغنی با اخذ نخستین شناسنامه، روند توزیع شناسنامه های الکترونیک را رسما آغاز کرد. آقای غنی آغاز این روند را در راستای ارایه خدمات درست در کشور مهم می داند و می گوید که با آغاز این روند می تواند در شناسایی افراد گروه های تروریستی در کشور موثر تمام شود. از چهار سال […]

رییس جمهورغنی با اخذ نخستین شناسنامه، روند توزیع شناسنامه های الکترونیک را رسما آغاز کرد. آقای غنی آغاز این روند را در راستای ارایه خدمات درست در کشور مهم می داند و می گوید که با آغاز این روند می تواند در شناسایی افراد گروه های تروریستی در کشور موثر تمام شود.

از چهار سال به این سو تمام آمادگی ها برای توزیع شناسنامه های الکترونیک گرفته شده است، اما به علت های سیاسی روند توزیع شناسنامه های الکترونیک تاکنون آغاز نشده بود. سرانجام (روز پنج شنبه ۱۳ ثور/اردیبهشت) رییس جمهورغنی با گرفتن نخستین شناسنامه، روند توزیع شناسنامه های الکترورنیک را رسما آغاز کرد.

سروور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا، یوسف حلیم رییس دادگاه عالی، محمد خان معاون اول ریاست اجرایی، کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، قیام الدین کشاف رییس شورای علما و شماری از اعضای کابینه و مقام های عالی رتبه حکومتی شناسنامه دریافت کردند. رییس جمهورغنی می گوید که آغاز این روند در راستای ارایه خدمات درست در کشور مهم است و  می تواند در شناسایی افراد گروه های تروریستی در کشور موثر تمام شود.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که نباید زیر نام تامین امنیت با فریب دادن مردم، خلاف خواسته های آنان عمل صورت گیرد.

با آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک توسط رییس جمهور ظاهرا اختلاف میان رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت بالا گرفته است. رییس اجرایی حکومت آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک را غیر مشروع می داند و می گوید که اقدامات یکجانبه سبب تفرقه میان شهروندان و اقوام کشور خواهد شد.