ریاست معارف ولایت زابل سال روان را سال پردستارد می خواند. رییس معارف این ولایت می گوید که امسال نزدیک به هشتاد باب مکتب بازگشایی شده است و برای ده ها هزار کودک زابلی زمینه آموزش فراهم شده است. مسوولان ریاست معارف ولایت زابل دستاوردهای یک ساله خود را با مردم این ولایت شریک کردند. […]

ریاست معارف ولایت زابل سال روان را سال پردستارد می خواند. رییس معارف این ولایت می گوید که امسال نزدیک به هشتاد باب مکتب بازگشایی شده است و برای ده ها هزار کودک زابلی زمینه آموزش فراهم شده است.

مسوولان ریاست معارف ولایت زابل دستاوردهای یک ساله خود را با مردم این ولایت شریک کردند. نصرالله زاهد رییس معارف زابل می گوید که در یک سال گذشته هفتاد و هشت باب مکتب بازگشایی شده است. به گفته او در این مدت برای حدود بیست و دو هزار دانش آموز زمینه آموزش فراهم شده است.

رییس معارف ولایت زابل همچنان می گوید که در یک سال گذشته، زابلی ها یک صد و هفتاد و سه جریب زمین را به ساخت و سازی مکتب به گونه رایگان اختصاص داده اند.

با این حال، شماری از باشندگان ولایت زابل از فعالیت های یک سال اخیر ریاست معارف این ولایت ستایش می کنند اما می گویند که هنوز هم بسیاری از مکتب ها به روی بسیاری از کودکان زابلی بسته است.

رییس معارف ولایت زابل همچنان از استخدام نزدیک به صد زن به عنوان آموزگار در این ولایت خبر می دهد. زابل از ولایت های ناامن در جنوب کشور است که دروازه ده ها مکتب بسته است.