شماری از اعضای مجلس سنا حکومت را متهم می کنند که قانون اساسی را به گونه یکسان بالای مردم تطبیق نمی کند. سناتوران می گویند که نقض گسترده قانون اساسی در کشور از سوی سیاسیون و افراد بلند پایه حکومتی صورت می گیرد. چهارده سال از تصویب قانون اساسی کشور می گذرد. اما هنوزهم برخی […]

شماری از اعضای مجلس سنا حکومت را متهم می کنند که قانون اساسی را به گونه یکسان بالای مردم تطبیق نمی کند. سناتوران می گویند که نقض گسترده قانون اساسی در کشور از سوی سیاسیون و افراد بلند پایه حکومتی صورت می گیرد.

چهارده سال از تصویب قانون اساسی کشور می گذرد. اما هنوزهم برخی از ماده های این قانون به گونه کم پیشینه از سوی شماری از مقام های حکومتی نقض می شود. اعضای مجلس سنا از نقض قانون اساسی کشور ازسوی مقام های حکومتی نگرانی می کند. سناتوران حکومت را متهم می کنند که قانون اساسی را به گونه یکسان بالای مردم تطبیق نمی کند. صفی الله هاشمی عضو مجلس سنا می گوید که حکومت در نقض قانون اساسی کشور از همه کرده سهم بیشتر دارد. به گفته آقای هاشمی، برگزار نشدن انتخابات در زمان معین آن، موجودیت فساد در اداره های حکومتی و تشکیل حکومت وحدت ملی از موارد نقض کلیدی قانون اساسی به شمار می رود.

بر بنیاد یافته های شماری از نهاد ها، در چهارده سال گذشته ۵۸ مورد ماده‌های قانون اساسی از سوی حکومت نقض شده است.