مجلس سنا از بهر توزیع نشدن یکسان برق در شهر کابل انتقاد می کند. سناتوران می گویند که توزیع برق در شهر کابل یکسان نیست و زرومندان در پایتخت ۲۴ ساعت برق دارند اما مردم عادی ندارند. هم اکنون در بخش هایی پایتخت بیشتر مناطق با پرچوی برق از چهار ساعت تا دوازه ساعت در […]

مجلس سنا از بهر توزیع نشدن یکسان برق در شهر کابل انتقاد می کند. سناتوران می گویند که توزیع برق در شهر کابل یکسان نیست و زرومندان در پایتخت ۲۴ ساعت برق دارند اما مردم عادی ندارند.

هم اکنون در بخش هایی پایتخت بیشتر مناطق با پرچوی برق از چهار ساعت تا دوازه ساعت در روز روبه رو است. توزیع نشدن یکسان برق توسط شرکت برشنا در شهر کابل انتقاد مجلس سنا را برانگیخته است. به همین دلیل رییس شرکت برشنا (روز یکشنبه ۲۶ قوس/آذر) به نشست عمومی مجلس سنا فراخوانده شد. اعضای مجلس سنا می گویند که شرکت برشنا در توزیع برق در شهر کابل دوگانه برخورد می کند. عضو مجلس سنا می گوید که زورمندان در پایتخت از برق بیست و چهارساعت برخوردارند درحالی که مردم عادی روزانه ساعت ها برق ندارند.

هم اکنون بیش از هشتاد درصد برق کشور از پنج کشور همسایه وارد می شود. سناتوران می گویند که در شماری از ولایت های کشور تروریستان پول بل برق را جمع آوری می کنند و این پول به یکی از منابع درآمد آنها مبدل شده است.

امان الله غالب رییس شرکت برشنا می پذیرد که زورمندان در پایتخت از برق ۲۴ ساعته برخوردارند اما می گوید که این شرکت توان مقابله با آنان را ندارد. رییس شرکت برشنا همچنان جمع آوری پول ازسوی گروهای ترویستی را رد نمی کند و می گوید که تروریستان در بخش هایی از پنج ولایت کشور پول صرفیه برق را جمع آوردی می کنند.

رییس شرکت برشنا تاکید می کند که هم اکنون شماری از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا از شرکت برشنا قرض دار اند و باید پول صرفیه برق خود را به این شرکت پرداخت کنند.