رییس اجرایی کشور می گوید که بازپس گیری ولسوالی زیباک در بدخشان از سوی نظامیان کشور، شکست گروه طالبان را در سراسر کشور قطعی کرده است. به دنبال نگرانی باشندگان ولایت بدخشان از بدتر شدن وضعیت امنیتی این ولایت، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت روز شنبه برای بررسی مشکلات این ولایت و افتتاح سرک بهارک- […]

رییس اجرایی کشور می گوید که بازپس گیری ولسوالی زیباک در بدخشان از سوی نظامیان کشور، شکست گروه طالبان را در سراسر کشور قطعی کرده است.

به دنبال نگرانی باشندگان ولایت بدخشان از بدتر شدن وضعیت امنیتی این ولایت، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت روز شنبه برای بررسی مشکلات این ولایت و افتتاح سرک بهارک- اشکاشم، در رأس هیأت بلندپایه حکومتی به این ولایت سفر کرد. رییس اجرایی در این سفر از ولسوالی زیباک که نزدیک به دو هفته در کنترل طالبان بود و به تازگی ازسوی نظامیان پاکسازی شده است دیدن کرد. رییس اجرایی حکومت با ستایش از عملکرد نظامیان کشور در کار واپس گیری این ولسوالی می گوید که بازپس گیری ولسوالی زیباک بدخشان، شکست طالبان را در سراسر کشور قطعی کرده است. در همین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان نبود هماهنگی در ارگان های امنیتی را یکی از چالش های اصلی فرا راه کار این ارگان ها می دانند.

ولسوالی زیباک ولایت بدخشان به تاریخ هشتم ماه ثور سال روان به دست افراد وابسته به گروه طالبان سقوط کرد. پس از نزدیک به دو هفته از سقوط این ولسوالی روز پنجشنبه هفته گذشته دوباره به تصرف نظامیان کشور درآمد. وزارت دفاع ملی نیز از راه اندازی عملیات وسیع برای بازپس گیری ولسوالی وردوج و یمگان این ولایت خبر داده است.