اعضای مجلس نمایندگان فتوای علمای دینی پاکستان در پیوند به جنگ افغانستان را سیاسی می دانند. آنان می گویند که عالمان دینی پاکستان به دستور استخبارات این کشور فتوا صادر می کنند. پس از ترور مولانا سمیع الحق معروف به پدر معنوی طالبان، رییس شورای علمای پاکستان با تاکید بر اینکه جنگ در افغانستان تشدید […]

اعضای مجلس نمایندگان فتوای علمای دینی پاکستان در پیوند به جنگ افغانستان را سیاسی می دانند. آنان می گویند که عالمان دینی پاکستان به دستور استخبارات این کشور فتوا صادر می کنند.

پس از ترور مولانا سمیع الحق معروف به پدر معنوی طالبان، رییس شورای علمای پاکستان با تاکید بر اینکه جنگ در افغانستان تشدید پیدا می کند، فتوای جهاد در افغانستان را صادر کرد. اظهارات رییس شورای علمای پاکستان با انتقاد تند اعضای مجلس نمایندگان رو به رو شده است. احمد الله موحد، عضو مجلس نمایندگان می گوید که فتوای علمای دینی پاکستان در پیوند به جنگ افغانستان سیاسی است. این عضو مجلس تاکید می کند که عالمان دینی پاکستان به دستور استخبارات این کشور فتوا صادر می کنند.

همچنان، اعضای مجلس نمایندگان از خاموشی شورای علمای کشور دراین مورد انتقاد می کنند. قاضی عبدالرحیم رهین، عضو مجلس نمایندگان از این شورای می خواهد که موقف خود را در پیوند به اظهارات اخیر رییس شورای علمای پاکستان روشن کند.

درهمین حال، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان صدور فتوای جهاد در افغانستان از سوی رییس شورای علمای پاکستان را مداخله در امور داخلی کشور می داند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که حکومت افغانستان همواره گفته است که ده ها مرکز گروه های تروریستی در پاکستان وجود دارد و افراد وابسته به این گروه ها در این مراکز تجهیز شده و پس از آموزش های تروریستی به افغانستان فرستاده می شوند.