مجلس نمایندگان وزیران مالیه و اقتصاد را درپیوند به آمادگی های حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل به نشست عمومی روز دوشنبه این مجلس فرا خواند. شماری از اعضای مجلس از حکومت انتقاد می کنند که در راستای از بین بردن فساد اداری گام های عملی بر نداشته است. کمتر از دوهفته به برگزاری نشست […]

مجلس نمایندگان وزیران مالیه و اقتصاد را درپیوند به آمادگی های حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل به نشست عمومی روز دوشنبه این مجلس فرا خواند. شماری از اعضای مجلس از حکومت انتقاد می کنند که در راستای از بین بردن فساد اداری گام های عملی بر نداشته است.

کمتر از دوهفته به برگزاری نشست بروکسل باقی مانده است. نشستی که در آن جامعه جهانی چگونگی ادامه کمک هایش به افغانستان را اعلام می کند. به همین هدف، مجلس نمایندگان وزیران مالیه و اقتصاد را جهت پاسخ گویی به پرسش نمایندگان به نشست عمومی روز (دوشنبه ۲۹سنبله/شهریور) این مجلس فرا خواند.

اکلیل حکیمی وزیرمالیه با تاکید بر آمادگی حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل می گوید که حکومت با یک طرح پنج ساله در بخش توسعه ای شهری، توان‎مندسازی زنان، برنامه میثاق شهروند و چگونگی مبارزه با فساد اداری و مواد مخدر به این نشست می رود.

وزیر مالیه همچنان می افزاید که در حاشیه این نشست، سه نشستی دیگر در مورد زنان، امنیت و چگونگی پیشبرد گفتگوهای صلح نیز برگزارخواهد شد.

درهمین حال، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد با تاکید بر شفافیت در مصرف کمک های کشورهای کمک دهنده به افغانستان می گوید که ادامه تعهدات جامعه جهانی به افغانستان میزان رشد اقتصادی در کشور را تضمین خواهد کرد.

نمایندگان هفتاد و پنج کشور جهان و سی نهاد بین المللی در نشست بروکسل اشتراک می کنند. دیده شود که حکومت وحدت ملی در نشست بروکسل می تواند قناعت جامعه جهانی را در راستای ادامه کمک ها به افغانستان فراهم می کند یا خیر.