معاون دوم ریاست اجرایی می گوید که در راستای برق رسانی به ولایت بامیان عدالت تامین شده است. آقای محقق تاکید می کند که سه صد میگاوات برق به ولایت بامیان و ولایت های مرکزی داده شده است و این برق در مقایسه با برق کنونی کابل از ظرفیت بالایی برخوردار است. برق وارداتی پنج […]

معاون دوم ریاست اجرایی می گوید که در راستای برق رسانی به ولایت بامیان عدالت تامین شده است. آقای محقق تاکید می کند که سه صد میگاوات برق به ولایت بامیان و ولایت های مرکزی داده شده است و این برق در مقایسه با برق کنونی کابل از ظرفیت بالایی برخوردار است.

برق وارداتی پنج صدکیلو ولت ترکمنستان یکی از جنجال بر انگیز ترین پروژه هایی توسعه ای در کشور است. هفته گذشته هزاران تن در کابل به دلیل تغییر مسیر خط این برق از بامیان به گذرگاه سالنگ، راهپیمایی کردند. وقتی معترضان به منطقه دهمزنگ کابل رسیدند، یک حمله کننده انتحاری مواد منفجره اش را در میان معترضان انفجار داد که در نتیجه آن بیش از هشتاد تن شهید و دو صد تن دیگر زخمی شدند. این مساله واکنش تند معترضان را به همرا داشته است. محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی می گوید که رویداد مرگبار دهمزنگ به گونه درست بررسی خواهد شد. آقای محقق عدالت خواهی را حق شهروندان کشور می داند، اما می گوید که در راستای برق رسانی به ولایت بامیان عدالت تطبیق شده است.

پیش از این نیز حکومت با تأکید بر انکشاف متوازن در کشور و عده داده است که سه صد میگاوات برق به ولایت بامیان داده خواهد شد. آقای محقق نیز سه صد میگاوات برق به مناطق مرکزی را بسنده می داند.

اعضای جنبش روشنایی گفته اند که مسیر خط برق وارداتی پنج صد کیلو ولت ترکمنستان از گذرگاه سالنگ باید به صوب بامیان تغییر کند، در غیر آن به اعتراضات شان در سراسر کشو ادامه خواهند داد.