شماری از اعضای مجلس نمایندگان و فعالان مدنی در واکنش به آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک، این اقدام رییس جمهورغنی را یک جانبه و در راستای تشدید تنش های قومی در کشور می دانند. رییس جمهورغنی روز پنج شنبه هفته گذشته روند توزیع شناسنامه های الکترونیک را آغاز کرد. با آغاز روند توزیع شناسنامه […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان و فعالان مدنی در واکنش به آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک، این اقدام رییس جمهورغنی را یک جانبه و در راستای تشدید تنش های قومی در کشور می دانند.

رییس جمهورغنی روز پنج شنبه هفته گذشته روند توزیع شناسنامه های الکترونیک را آغاز کرد. با آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک واکنش هایی در برابر این اقدام ریاست جمهوری بالا گرفته و شماری از احزاب، جریان های سیاسی و نهادهای مدنی این اقدام ریاست جمهوری را یکجانبه خواندند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان و فعالان مدنی می گویند که این اقدام رییس جمهورغنی یک جانبه است و تنش های قومی در کشور را تشدید می کند.

احمد ذکی فعال مدنی می گوید که آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک کشور با مشکل های تازه مواجه خواهد کرد. آقای ذکی می افزاید که در برابر این اقدام رییس جمهورغنی ایستادگی می کنند.

آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک نگرانی شماری از شهروندان کشور را نیز بر انگیخته است. فعالان مدنی از حکومت می خواهند که روند توزیع شناسنامه های الکترونیک را متوقف کند. به اساس معلومات اداره ثبت احوال نفوس تاکنون دوصد تن در کشور شناسنامه الکترونیک گرفتند و یکهزار تن برای اخذ آن ثبت نام کرده اند.