شماری از اعضای مجلس نمایندگان در واکنش به آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک، حکومت را متهم می کنند که با توزیع این شناسنامه ها درپی تشدید اختلافات قومی در کشور است. اعضای مجلس با تاکید بر این که توزیع شناسنامه کشور را به بحران خواهد برد، خواهان توقف این روند شدند. پس از اختلاف […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان در واکنش به آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک، حکومت را متهم می کنند که با توزیع این شناسنامه ها درپی تشدید اختلافات قومی در کشور است. اعضای مجلس با تاکید بر این که توزیع شناسنامه کشور را به بحران خواهد برد، خواهان توقف این روند شدند.

پس از اختلاف میان رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت بر سر آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک، شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست عمومی روز شنبه این مجلس، نسبت به آغاز این روند واکنش نشان دادند. اعضای مجلس حکومت را متهم می کنند که با آغاز این روند درپی تشدید اختلافات قومی در کشور است. جعفر مهدوی عضو مجلس نمایندگان می گوید که تحمیل هویت یک قوم بر تمام اقوام ساکن در این کشور قابل پذیرش نیست.

ازسوی هم، فکوری بهشتی، عضو دیگر مجلس نمایندگان می گوید که رییس جمهورغنی با آغاز این روند خلاف قانون عمل کرده و حقوق دیگر اقوام کشور را در نظر نگرفته است.

همچنان شمار دیگری از اعضای مجلس نمایندگان این اقدام رییس جمهور را قانونی می دانند و خواهان سرعت بخشیدن روند توزیع شناسنامه های الکترونیک در کشور استند.

سرانجام اختلاف بر سر آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک مجلس را به تشنج برد و شماری از اعضای مجلس گفتگو لفظی کردند.

در شناسنامه‌های جدید ذکر ملیت، قوم و دین اضافه شده است. در برابر ملیت، افغان نوشته می‌ شود که همین مساله سبب اختلافات میان حکومت و اعضای مجلس نمایندگان شده است. روز جمعه نیز جمعیت اسلامی افغانستان، اقدام ریاست جمهوری را در پیوند به آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک، غیر قانونی خوانده است. در اعلامیه ای که جمعیت اسلامی در همین رابطه منتشر کرده، آمده است، جمعیت اسلامی افغانستان، بر اتحاد و همبستگی مردم تاکید دارد، و با تأکید بر موقف قبلی خود، از ارگ می خواهد از هر اقدامی که تفرقه در پی دارد، دوری کند.