معین سیاسی وزارت خارجه از وضعیت بد کودکان در کشور نگرانی می کند. وی می گوید که کودکان بیشتر در جنگ از سوی گروه های تروریستی سرباز گرفته می شوند. به اساس معلومات وزارت کار و امور اجتماعی سه اعشاریه هفت میلیون کودک از رفتن به مکتب محروم استند و بیش از دو میلیون کودک […]

معین سیاسی وزارت خارجه از وضعیت بد کودکان در کشور نگرانی می کند. وی می گوید که کودکان بیشتر در جنگ از سوی گروه های تروریستی سرباز گرفته می شوند.

به اساس معلومات وزارت کار و امور اجتماعی سه اعشاریه هفت میلیون کودک از رفتن به مکتب محروم استند و بیش از دو میلیون کودک دیگر در کار های شاقه مصروف استند. در همین حال، ادریس زمان، معین سیاسی وزارت خارجه در نشست گفتگوی تخصصی پیرامون حقوق کودکان و پروتکل های اختیاری کنوانسیون حقوق کودکان، از وضعیت بد کودکان در کشور نگرانی کرد. آقای زمان می گوید که کودکان بیشتر در جنگ از سوی گروه های تروریستی سرباز گرفته می شوند.

شماری از استادان دانشگاه ناامنی، فقر، ازدواج های قبل از وقت، حوداث طبیعی، خشک سالی و مهاجرت را از عواملی عمده می دانند که کودکان کشور را بیشتر آسیب پذیر کرده است. ازسوی هم، شماری از کودکان از حکومت می خواهند که بیشتر زمینه آموزش و رشد آنان را در کشور فراهم کند.

با این همه معین سیاسی وزارت خارجه می گوید که روز دوشنبه سیزده تن از کودکان افغانستان که در زندان های پاکستان به جرم نداشتن اسناد زندانی شده بودند، رها شدند.