اداره مهاجرت سازمان ملل از افزایش بیجا شدگان داخلی در کشور بانگرانی می‎کند. این سازمان در گزارش تازه‎ای اعلام کرده است که حدود ۶۲۳ هزار تن در سال ۲۰۱۶ میلادی در افغانستان بی‎جا شده اند. اداره مهاجرت سازمان ملل متحد گزارشی تازه اش در مورد آمار بی‎جاشدگان داخلی در افغانستان را منتشر کرد. این گزارش […]

اداره مهاجرت سازمان ملل از افزایش بیجا شدگان داخلی در کشور بانگرانی می‎کند. این سازمان در گزارش تازهای اعلام کرده است که حدود ۶۲۳ هزار تن در سال ۲۰۱۶ میلادی در افغانستان بیجا شده اند.

اداره مهاجرت سازمان ملل متحد گزارشی تازه اش در مورد آمار بی‎جاشدگان داخلی در افغانستان را منتشر کرد. این گزارش دومین گزارش در ظرف چند هفته است. سازمان ملل متحد در گزارش تازه اش نوشته است که در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۶۲۳ هزار تن در افغانستان بی‎جا شده‌‎اند.

در همین حال، وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، شمار بی‏جا شدگان در سراسر کشور را یک میلیون و سه صد هزار تن اعلام می‎کند. به گفته مسوولان وزارت مهاجرین، بیشتر بی‎جاشدگان از مناطق درگیر جنگ فرار کرده‎اند. مقام های وزارت مهاجرین و عودت کنندگان دلیل اصلی بی‎جا شدن افراد از مناطق شان را افزایش دامنه جنگ و ناامنی می‎دانند و می‌گویند که وزارت امور مهاجرین تلاش می‎کند تا به وضعیت بی‎جا شدگان رسیدگی کند. مسوولان این وزارت هم‎چنان می‎گویند که بر اساس یک برنامه به ۲۱۰ هزار خانواده بی‎جا شده و برگشته کننده که به کمک‌های عاجل نیاز دارند، کمک خواهد شد. با این همه، شماری از برگشت کنندگان به کشور از عدم رسیدگی حکومت به وضعیت خود شکایت می‎کنند.