از چهار روز به این سو درگیری ها میان نیروهای امنیتی و افراد وابسته به گروه طالبان در بخش هایی از ولسوالی کران و منجام ولایت بدخشان ادامه دارد. یک روز پس از انتخابات، افراد وابسته به گروه طالبان در بدخشان به گونه وسیع حملات شان را بر بخش هایی از ولسوالی کران و منجان […]

از چهار روز به این سو درگیری ها میان نیروهای امنیتی و افراد وابسته به گروه طالبان در بخش هایی از ولسوالی کران و منجام ولایت بدخشان ادامه دارد.

یک روز پس از انتخابات، افراد وابسته به گروه طالبان در بدخشان به گونه وسیع حملات شان را بر بخش هایی از ولسوالی کران و منجان این ولایت تشدید کردند و تاکنون درگیری ها میان نیروهای امنیتی، خیزش های مردمی و طالبان در این ولسوالی ادامه دارد. شماری از اعضای مجلس نمایندگان بانگرانی از ادامه درگیری ها در این ولسوالی از حکومت می خواهند که نیروهای کمکی به این ولسوالی بفرستند. نظیفه ذکی، عضو مجلس نمایندگان می گوید که به دلیل درگیری ها شماری زیادی از خانواده ها از خانه هایشان بیجاشده اند و حکومت باید دراین زمینه توجه نماید.

ولسوالی کران و منجان ولایت بدخشان با ولایت های نورستان و پنجشیر هم مرز است. اعضای مجلس نمایندگان می گویند که اگر طالبان در این ولسوالی جایگاه پیدا کنند در کنار اینکه امنیت ولایت های پنجشیر و نورستان را تهدید می کنند از طریق نورستان به پاکستان وصل خواهند شد و این مساله به آینده ولایت های شمالی کشور خطرناک خواهد بود.

درهمین حال، عبدالولی حسنی، سرپرست فرماندهی پلیس کران و منجان می گوید که طالبان شب گذشته به منطقه معدن لاجورد این ولسوالی حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی مواجه شدند. به گفته وی، درپی این حمله بیش از بیست هراس افگن کشته شده اند.

درحالی افراد وابسته به گروه طالبان حملات شان را به بخش هایی از ولسوالی کران و منجان بدخشان تشدید کرده اند که بیش از سه سال می شود ولسوالی های وردوج، یمگان و بخش هایی از ولسوالی جرم این ولایت در کنترل طالبان است.