هشت مأمور پلیس درپی عملیات هوایی نظامیان آمریکایی در ولایت ارزگان به شهادت رسیدند. مسوولان امنیتی در ارزگان می گویند که این عملیات دیروز در حومه شهر ترینکوت انجام شد و یک پاسگاه پلیس هدف قرار گرفت. مسوولان امنیتی در ارزگان می‌ گویند که عصر روز دوشنبه، نیروهای خارجی در مسیر کندهار- ترینکوت بر یک […]

هشت مأمور پلیس درپی عملیات هوایی نظامیان آمریکایی در ولایت ارزگان به شهادت رسیدند. مسوولان امنیتی در ارزگان می گویند که این عملیات دیروز در حومه شهر ترینکوت انجام شد و یک پاسگاه پلیس هدف قرار گرفت.

مسوولان امنیتی در ارزگان می‌ گویند که عصر روز دوشنبه، نیروهای خارجی در مسیر کندهار- ترینکوت بر یک پاسگاه پلیس حمله هوایی کردند که در نتیجه هشت پلیس به شهادت رسیده اند.

سربازان پلیس که شهید شدند مسؤولیت تأمین امنیت شاهراه کندهار – ترینکوت را به دوش داشتند. سمونوال رحیم ‌الله خان، فرمانده پلیس محافظت شاهراه ارزگان به رسانه ها گفته است که این حمله هوایی بالای یک پاسگاه پلیس در شاهراه کندهار- ترینکوت در منطقه ساگی انجام شده است. این مسوول پلیس تأکید کرده است که عامل این حمله هوایی باید مجازات شود. او از رییس جمهور غنی خواسته است که این موضوع را پی‎گیری کند.

به گفته سمنوال رحیم الله خان ابتدا یک مأمور در اثر حمله هوایی نیروهای بین‌المللی شهید شد و زمانی که دیگر مأموران مشغول انتقال جسد او بودند، حمله دومی صورت گرفت که هفت پلیس دیگر را به شهادت رساند. او گفته است که موضع طالبان در حدود هشت صد متری این پاسگاه موقعیت داشت، اما نمی‌ دانیم که حمله هوایی چرا پلیس ما را هدف قرار داده است.

در همین حال، سخنگوی مأموریت حمایت قاطع در کابل حمله هوایی در ارزگان را تأیید کرده اما گفته است که نیروهای آنان دیروز در شهر ترینکوت زمانی گروهی از مهاجمان مسلح را هدف حمله هوایی قرار دادند که این گروه بالای نظامیان افغانستان حمله ور شده بودند.