وزارت دفاع ملی از وارد شدن تلفات سنگین بر هراس افگنان در ولایت های تخار و بدخشان خبر میدهد. سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که، درپی انجام عملیات نیروهای امنیتی در مربوطات ولایت های تخار و بدخشان تنها در یک شبانه روز گذشته هفتاد و پنج هراس افگن کشته شده اند. وی می گوید […]

وزارت دفاع ملی از وارد شدن تلفات سنگین بر هراس افگنان در ولایت های تخار و بدخشان خبر میدهد. سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که، درپی انجام عملیات نیروهای امنیتی در مربوطات ولایت های تخار و بدخشان تنها در یک شبانه روز گذشته هفتاد و پنج هراس افگن کشته شده اند. وی می گوید که درپی انجام این عملیات ها مقداری زیادی سلاح و جنگ افزار به دست نظامیان کشور افتاده است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که، در نتیجه درگیری میان نظامیان کشور و هراس افگنان در بخش هایی از ولایت بدخشان، تلفات سنگینی بر هراس افگنان وارد شده است. وی می گوید که در جریان این درگیری ها دستکم پنج هراس افگن کشته شده اند وسه  تن دیگر آنان زخم برداشته اند. این عملیات ها، در ساحات خوشپاک و بازگیر ولسوالی اشکاشم انجام شده است. درپی انجام این عملیات ها، سه عراده تانک هاموی، دو پایه دهشکه، دو پایه توپ هشتاد و دو ملی متری و یک ضرب هاوان هراس افگنان به دفت نظامیان کشور افتاده است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی هم چنان می گوید که، افراد وابسته به گروه طالبان به یک سلسله فعالیت های تخریبی از قبیل مسدود ساختن راه ها ی ولسوالی درقد ولایت تخار دست زده بودند که، با حملات نیرو های امنیتی  مواجه شدند و در پی انجام این عملیات ها، هفتاد هراس افگن کشته شده اند و برخی از ساحات از حضور این گروه پاکسازی شده است.