درپی چندین رشته عملیات نظامیان کشور در چندین ولایت تلفات سنگین بر هراس افگنان وارد شده است. مسوول رسانه ای وزارت دفاع ملی می گوید که این عملیات ها تنها در یک شبانه روز گذشته در یازده ولایت کشور انجام شده است. درپی انجام این عملیات ها هفتاد و یک هراس افگن کشته شده اند […]

درپی چندین رشته عملیات نظامیان کشور در چندین ولایت تلفات سنگین بر هراس افگنان وارد شده است. مسوول رسانه ای وزارت دفاع ملی می گوید که این عملیات ها تنها در یک شبانه روز گذشته در یازده ولایت کشور انجام شده است. درپی انجام این عملیات ها هفتاد و یک هراس افگن کشته شده اند و چهل و نه تن دیگر آنان زخم برداشته اند. همچنان درپی انجام این عملیات ها پنج فرد مشکوک بازداشت و مقداری زیادی سلاح و جنگ افزار هراس افگنان به دست نظامیان کشور افتاده است.

نیروهای ارتش ملی طی بیست و چهار ساعت گذشته، هشت عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی، نود و سه وظایف خاص کوماندویی و شش ضربه هوایی را به هدف از بین بردن لانه های هراس افگنان و رفع تهدیدات آنان در نقاط مختلف کشور راه اندازی کردند. مسوول رسانه ای وزارت دفاع ملی می گوید که همچنان طی این مدت، نود و هفت پرواز به حمایت نیروهای ارتش ملی از سوی نیروهای هوایی کشور اجرا شده است. به گفته وی، این عملیات که در بخش هایی ناامن ولایت های ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، غزنی، کندهار، دایکندی، فراه، بادغیس، فاریاب و هلمند انجام شده است. درپی انجام این عملیات ها، هفتاد و یک هراس افگن کشته شده اند و چهل و نه تن دیگر آنان زخم برداشته اند. به گفته مسوول رسانه ای وزارت دفاع ملی، درپی انجام این عملیات افزون بر بازداشت پنج فرد مشکوک، مقداری زیادی سلاح و جنگ افزار هراس  افگنان به دست نظامیان کشور افتاده و برخی از ساحات از حضور تروریستان پاکسازی شده است. وی در مورد تلفات نظامیان کشور در این عملیات ها چیزی نگفته است.