وزارت امور خارجه کشور اظهارات سفیر پاکستان در کابل پیرامون روند صلح مبنی بر این‌که اقدام تلافی ‌جویانه هند علیه پاکستان بر مذاکرات صلح افغانستان تاثیر می‌ گذارد را غیرمنطقی خواند. زاهد نصرالله سفیر پاکستان در کابل به تازگی گفته است که هرگونه اقدام خشونت بار هند علیه پاکستان، بر مذاکرات آمریکا و طالبان روی […]

وزارت امور خارجه کشور اظهارات سفیر پاکستان در کابل پیرامون روند صلح مبنی بر این‌که اقدام تلافی ‌جویانه هند علیه پاکستان بر مذاکرات صلح افغانستان تاثیر می‌ گذارد را غیرمنطقی خواند.

زاهد نصرالله سفیر پاکستان در کابل به تازگی گفته است که هرگونه اقدام خشونت بار هند علیه پاکستان، بر مذاکرات آمریکا و طالبان روی روند صلح افغانستان تاثیر می ‌گذارد. وی با اشاره به افزایش تنش و احتمال درگیری نظامی میان هند و پاکستان پس از حمله بر سربازان هندی در منطقه کشمیر، گفته است که اگر هند علیه پاکستان دست به خشونت بزند، مذاکرات آمریکا و طالبان متاثر خواهد شد. به گفته او، هرنوع حمله هند بر پاکستان، ثبات همه منطقه را متاثر کرده و ظرفیت صلح را نابود می‌ کند.

درهمین حال، وزارت امور خارجه کشور این گونه موضع‌ گیری و این اظهارات سفیر پاکستان را غیر منطقی خوانده است. صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه به رسانه ها گفته است که اگر میان دو کشور پاکستان و هند تنش‌ های نظامی رخ دهد و روند صلح افغانستان را متاثر کند و افغانستان از این ناحیه تهدید شود، منطق ندارد و این امر کاملا غیرمنطقی است.

به گفته وی، دولت افغانستان، هند و پاکستان را به خویشت‌داری دعوت کرده و امیدوار است که تنش ‌ها بین دهلی ‌نو و اسلام ‌آباد فروکش کند.

وی می گوید که حکومت افغانستان منتظر آغاز گفتگوهای صلح است و تلاش دارد، صلح در کشور تامین شود و این امر واضح است که صلح در افغانستان به نفع پاکستان است.

وی هشدار می دهد که افغانستان به هیچ کشوری اجازه نمی ‌دهد که جنگ نیابتی را راه اندازی کند.