وزارت دفاع ملی می گوید که حملات گروهی افراد وابسته به طالبان بر بخش هایی از ولایت فراه شکست خورده است. معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی استفاده از سلاح روسی در جنگ فراه از سوی افراد طالبان را رد می کند و می گوید که در آن سوی خط مرزی دیورند شرکت های وجود دارد […]

وزارت دفاع ملی می گوید که حملات گروهی افراد وابسته به طالبان بر بخش هایی از ولایت فراه شکست خورده است. معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی استفاده از سلاح روسی در جنگ فراه از سوی افراد طالبان را رد می کند و می گوید که در آن سوی خط مرزی دیورند شرکت های وجود دارد که برای تروریستان سلاح می فروشند.

والی فراه گفته است که پشت جنگ در ولایت فراه، “دست‌های خارجی” قرار دارد. او گفته است که طالبان در جنگ فراه با تجهیزات روسی می‌جنگند. وی افزوده است که دوربین‌های دید در شب که از جنگجویان طالب به دست نیروهای امنیتی افتاده، نشان می‌دهد که همه آنان ساخت روسیه است. وی، درباره ویژگی این دوربین‌ها گفته است که آنها قادر به تعیین مسافت، هدف گیری دقیق در تاریکی شب و نیز دارای لیزر است که دید در شب را امکان پذیر می‌سازند. او مدعی شده است که بیشترین تلفات نیروهای امنیتی در ولایت فراه نیز به دلیل کارگرفتن از این نوع تجهیزات است.

درهمین حال، محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که حملات گروهی افراد وابسته به طالبان بر بخش هایی از ولایت فراه شکست خورده است. معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی استفاده از سلاح روسی در جنگ فراه از سوی افراد طالبان را رد می کند و می گوید که در آن سوی خط مرزی دیورند شرکت های وجود دارد که برای تروریستان سلاح می فروشند.

آقای رادمنش تاکید می کند که در عملیات ویژه نیروهای امنیتی، شب گذشته شصت و هفت تن از زندان گروه طالبان در ولایت هلمند رها شده اند.

درهمین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان وضعیت امنیتی کشور را نگرانی کننده می خوانند و می گویند که حکومت در راستای سرکوب گروه های تروریستی برنامه منظم ندارد.

همچنان منابع در شواری ولایتی فراه از به شهادت رسیدن حدود صد تن از نظامیان کشور طی یک هفته گذشته خبر داده و مدعی شده اند که احتمال دارد این ولایت به دست طالبان سقوط کند. اما والی فراه گفته است که طالبان قادر به تصرف ولایت فراه نیستند.