وزارت صحت عامه در روز گرامیداشت از هفته جهانی واکسیناسیون اعلام کرد که از هر شش کودک، یک تن آنها واکسین نمی شود. احمد جان نعیم معاون وزارت صحت عامه می گوید بیشتر کودکانی که به واکسین ها دسترسی ندارند در مناطق دور دست زندگی می کنند. به گفته آقای نعیم، از هر یک هزار […]

وزارت صحت عامه در روز گرامیداشت از هفته جهانی واکسیناسیون اعلام کرد که از هر شش کودک، یک تن آنها واکسین نمی شود. احمد جان نعیم معاون وزارت صحت عامه می گوید بیشتر کودکانی که به واکسین ها دسترسی ندارند در مناطق دور دست زندگی می کنند.

به گفته آقای نعیم، از هر یک هزار کودک سالانه ۵۵ تن آنان قبل از رسیدن به سن ۵ سالگی جان می بازند. این مقام وزارت صحت عامه مرگ و میر کودکان را هنوز هم یک چالش جدی می داند و از شهروندان کشور می خواهد که نوزادان خود را پیش از رسیدن به سن یک سالگی ۵ بار واکسین کنند. در همین حال، اداره صندوق حمایت از کودکان می گوید که میزان مرگ و میر نسبت به سال های قبل در افغانستان کاهش یافته است.

نا آگاهی خانواده ها، کمبود مرکز های صحی و ناامنی در برخی از مناطق کشور سبب شده است که شماری از نوزادان و کودگان واکسین نشوند. در کشورهای مثل افغانستان هر نوازد تا پیش از رسیدن به سن یک سالگی باید ۵ بار واکسین شوند.