وزیر دفاع آمریکا صبح روز سه شنبه، در سفر از قبل اعلام ناشده، به کابل آمده و قرار است در جریان اقامتش در کابل با مقام ‌های حکومت و فرماندهان و سربازان آمریکاییدیدار کند. سخنگوی  فرماندهی مأموریت حمایت قاطع ناتو می گوید که این سفر  از سفر های سالانه  وزیر دفاع آمریکا به افغانستان است. […]

وزیر دفاع آمریکا صبح روز سه شنبه، در سفر از قبل اعلام ناشده، به کابل آمده و قرار است در جریان اقامتش در کابل با مقام ‌های حکومت و فرماندهان و سربازان آمریکاییدیدار کند.

سخنگوی  فرماندهی مأموریت حمایت قاطع ناتو می گوید که این سفر  از سفر های سالانه  وزیر دفاع آمریکا به افغانستان است. در همین حال، دفتر رسانه ای ریاست جمهوری می گوید که، وزیر دفاع آمریکا در این سفر با رییس جمهورغنی دیدار خواهد کرد. وزیر دفاع آمریکا پیش از سفرش به خبرنگاران گفته است که نشانه ‌هایی از علاقمندی عناصری از گروه طالبان برای بررسی احتمال گفتگوهای صلح با حکومت افغانستان وجود دارد. سفر وزیر دفاع آمریکا به کابل دو هفته پس از اعلام طرح صلح حکومت افغانستان با طالبان صورت می‌گیرد. وزیر دفاع آمریکا در آخرین سفرش به کابل در اواخر ماه سپتامبر دوهزار و هفده گفته بود که  راهبرد تازه آمریکا در قبال افغانستان، برای طالبان، شبکه حقانی، القاعده و داعش امیدی برای برنده شدن از راه “کشتار” باقی نمی‌گذارد.