وزیر صحت عامه با تاکید بر این که مرگ و میر کودکان در کشور کاهش یافته است می گوید که این کمک در راستای تطبیق واکسین به بیش از یک میلیون کودک نوزاد و بیش از دو میلیون زن باردار و همچنان بیش از ده میلیون کودک دیگر که به بیماری پولیو مصاب اند، هزینه […]

وزیر صحت عامه با تاکید بر این که مرگ و میر کودکان در کشور کاهش یافته است می گوید که این کمک در راستای تطبیق واکسین به بیش از یک میلیون کودک نوزاد و بیش از دو میلیون زن باردار و همچنان بیش از ده میلیون کودک دیگر که به بیماری پولیو مصاب اند، هزینه خواهد شد.

جاپان بیش از ده سال است که برای افغانستان در بخش هایی گونه گون به ویژه در بخش دسترسی کودکان این کشور به واکسین کمک می کند. در ادامه کمک ها، این کشور در تازه ترین مورد، بیش از نه میلیون دالر به هدف بهبود وضعیت کودکان و زنان بادار در افغانستان کمک کرده است.

وزیر صحت عامه ارایه واکسین های با کیفیت به کودکان را یکی از ابزارهای موثر برای جلوگیری از مرگ و میر کودکان می داند و می گوید که این کمکها در بخش تطبیق واکسین به نوزاد و زنان باردار و همچنان به ده میلیون کودک دیگر که مصاب به بیماری پولیو استند هزینه خواهد شد.

درهمین حال، آدیل خضر نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل از دسترسی نداشتن کودکان به خدمات صحی در مناطق دور دست افغاستان نگرانی می کند و می گوید که این اداره به همکاری های خود در بخش صحت به افغاستان ادامه می دهد. نماینده یونیسف در افغانستان می افزاید: “هنوزهم برای بهبود وضعیت کودکان تلاش هایی کافی صورت نگرفته است. ما باید سطح همکاری های خود را برای بهبود وضعیت کودکان افغانستان بالا بریم و تلاش های بیشتر برای ریشه کن کردن پولیو در این کشور انجام بدهیم.”

به اساس معلومات سفارت جاپان در افغانستان، از سال دو هزار و یک به این سو، این کشور بیش از شش میلیارد دالر را در بخش امنیت، زراعت، توسعه روستایی، معارف و صحت در افغانستان هزینه کرده است.