وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان با بی سابقه خواندن برگشت مهاجران از کشورهای ایران و پاکستان به افغانستان می گوید که روزانه شش هزار مهاجر از این کشورها برگشت می کنند. افغانستان کشوریست که بعد از سوریه بیشترین مهاجر را در جهان دارد. هم اکنون بیش از هفت میلیون شهرواندان افغانستان در کشور های […]

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان با بی سابقه خواندن برگشت مهاجران از کشورهای ایران و پاکستان به افغانستان می گوید که روزانه شش هزار مهاجر از این کشورها برگشت می کنند.

افغانستان کشوریست که بعد از سوریه بیشترین مهاجر را در جهان دارد. هم اکنون بیش از هفت میلیون شهرواندان افغانستان در کشور های بیرونی مهاجر اند. از این میان نزدیک به چهار میلیون تن آنان در پاکستان و ایران زندگی می کنند.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان با بی سابقه خواندن برگشت مهاجران به کشور می گوید که درحال حاضر روزانه شش هزار مهاجر از پاکستان و ایران به کشور بازگشت می کنند.

رییس جمهور همواره گفته است که بدون برگشت مهاجران پیکر مردم افغانستان تکمیل نیست و رسیدگی به مشکلات مهاجران را از اولویت های کاری حکومت عنوان می کند. درهمین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان سران حکومت وحدت ملی را متهم می کنند که در کار رسیدگی به مشکلات مهاجران کم توجهی می کنند.

درحالی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان از برگشت بی سابقه مهاجران از کشورهای همسایه خبر می‎دهد که پیش از این نیز نماینده سازمان ملل متحد گفته بود که دوام شرایط کنونی در افغانستان تا پایان سال روان میلادی شمار بیجا شدگان داخلی را به یک میلیون تن خواهد رساند و این بیجا شدگان نیازمند کمک های بیشتر جهانی اند.