کمیسیون مستقل انتخابات چگونگی استفاده از سیستم بایومتریک رای دهندگان را در روز رای دهی در نشست علنی با نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی شریک کرد. نمایندگان احزاب سیاسی می گویند که بخش از پرسش های شان حل شده است، اما نیاز است که کمیسیون انتخابات به خواست های باقی مانده احزاب و جریان […]

کمیسیون مستقل انتخابات چگونگی استفاده از سیستم بایومتریک رای دهندگان را در روز رای دهی در نشست علنی با نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی شریک کرد. نمایندگان احزاب سیاسی می گویند که بخش از پرسش های شان حل شده است، اما نیاز است که کمیسیون انتخابات به خواست های باقی مانده احزاب و جریان های سیاسی رسیدگی کند.

چند روز پیش نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی پذیرفته شدن بایومتریک را در روز رای دهی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات استقبال و خواهان همگانی شدن چگونگی استفاده از این دستگاه شده بودند. (روز پنجشنبه ۵ میزان/مهر) کمیسیون مستقل انتخابات چگونگی استفاده از سیستم بایومتریک در روز رای دهی را در نشست علنی با نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی شریک کرد.

نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی می گویند که بخش از پرسش های شان حل شده است، اما نیاز است که کمیسیون انتخابات به دیگر خواست های باقیمانده احزاب و جریان های سیاسی رسیدگی کند. نورالرحمن اخلاقی، عضو رهبری جمعیت اسلامی افغانستان می گوید که اگر در روز رای دهی رای دهندگان بایومتریک نشوند، نتایج انتخابات را نخواهند پذیرفت.

درهمین حال، احمد جاوید رسولی، رییس اداره مرکزی احصاییه می گوید که تا هفت روز دیگر بیست و دو هزار سیت دستگاه بایومتریک به کشور انتقال و به کمیسیون انتخابات تسلیم داده خواهد شد. مسوولان کمیسیون انتخابات یکبار دیگر تاکید می کنند که اداره دستگاه های بایومتریک به دوش کمیسیون مستقل انتخابات خواهد بود.

دیده شود که کمیسیون انتخابات می تواند در آینده به تمام پرسش های احزاب و جریان های سیاسی پاسخ قناعت بخش بدهد یاخیر. احزاب و جریان های سیاسی تاکید می کنند که درصورت حاصل نشدن قناعت شان، دوباره به اعتراض های مدنی دست خواهند زد و دروازه دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات را مسدود خواهند کرد.