کتاب «ترانه های کودکان» رونمایی شد. این کتاب به حمایت مالی موسسه بین المللی حمایت از کودکان و همکاری وزارت معارف و انستیتوت ملی موسیقی کشور تدوین شده است. طی یک و نیم دهه پسین حکومت به کودکان و ادبیات کودکانه کمتر توجه کرده است. سالانه نبشته های زیادی به نشر می رسد، اما در […]

کتاب «ترانه های کودکان» رونمایی شد. این کتاب به حمایت مالی موسسه بین المللی حمایت از کودکان و همکاری وزارت معارف و انستیتوت ملی موسیقی کشور تدوین شده است.

طی یک و نیم دهه پسین حکومت به کودکان و ادبیات کودکانه کمتر توجه کرده است. سالانه نبشته های زیادی به نشر می رسد، اما در زمنیه ادبیات کودکان در کشور اندک توجه شده است. سیاست زدگی و قرار نگرفتن افراد مسلکی در رأس ادارت آموزشی و فرهنگی در شانزده سال گذشته، شاید یکی از علت های کم توجهی به ادبیات کودکان باشد. اما سرانجام روز (پنجشنبه ۵اسد/مرداد) با حضور شماری از مقام های حکومتی کتاب “ترانه های کودکان” رونمایی شد. موسسه بین المللی حمایت از کودکان، وزارت معارف و انستیتوت ملی موسیقی کشور در تدوین این کتاب سهم دارند.

رولا غنی بانوی نخست کشور، اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف و ده ها تن از نویسندگان، فرهنگیان و موسقی دانان در این مراسم شرکت کردند. رولا غنی بانوی نخست کشور می گوید که رونمایی کتاب “ترانه های کودکان” از یک سو نسل جوان را به فرهنگ آشنا می کند و ازسوی دیگر به غنامندی ادبیات کودکان کمک می کند.

درحالی که دراین شانزده سال پسین برای کودکان کار بنیادی انجام نشده است از سوی دیگر، افزایش حملات انفجاری و انتحاری در کشور روح کودکان را می فشارد. محمد ناصر سرمست رییس انستیتیوت ملی موسیقی کشور می گوید که همگانی شدن صفحات اجتماعی فیسبوک و استفاده بی رویه از آن، روان کودکان را تهدید می کند.

به تصویب رسیدن مقرره کودکان تا اخیر سال روان از مواردی است که موسسه بین المللی حمایت از کودکان از آن به نیکویی یاد می کند. برای محو افکار دهشت افگنی تنها مبارزه گرم ارتش کافی نیست. فعالیت های نرم فرهنگی موثر ترین مبارزه برای محو افکار دهشت افگنی به شمار می آید؛ کاری که حکومت کنونی و حکومت گذشته به آن کمتر توجه کرده است.