افغانستان در میان شانزده کشوری قرار گرفته است که کودکان در آن در وضعیت ناگواری زندگی می کنند. دفترحمایت از کودکان در افغانستان گفته است که با در نظرداشت برخی از شاخص ‌های مرتبط به دوران کودکی از لحاظ محرومیت، افغانستان در صدر جدول قرار گرفته است. بربنیاد گزارش سالانه دفتر حمایت از کودکان در […]

افغانستان در میان شانزده کشوری قرار گرفته است که کودکان در آن در وضعیت ناگواری زندگی می کنند. دفترحمایت از کودکان در افغانستان گفته است که با در نظرداشت برخی از شاخص ‌های مرتبط به دوران کودکی از لحاظ محرومیت، افغانستان در صدر جدول قرار گرفته است.

بربنیاد گزارش سالانه دفتر حمایت از کودکان در افغانستان که به پیشواز از اول جون، روز بین ‌المللی کودک به نشر رسیده است، افغانستان بازهم در صف شانزده کشور با وضعیت اسفبار برای رشد کودکان قرار گرفته است.

دفتر بین ‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان درگزارش تازه خود گفته است که پس از پیشرفت چشم‌گیر در پانزده سال گذشته، اکنون وضعیت برای کودکان افغانستان بدتر شده است. بر بنیاد این گزارش بیش از هفت درصد کودکان قبل از سن پنج سالگی در افغانستان می ‌میرند، چهل درصد آنان از عدم رشد سریع رنج می برند، بیشتر از سه و نیم میلیون کودک از مکتب بازمانده اند و نزدیک به یک سوم مصروف کار استند.

دفتر حمایت از کودکان در افغانستان گفته است که با در نظرداشت برخی از شاخص‌ های مرتبط به دوران کودکی از لحاظ محرومیت، افغانستان در صدر جدول قرار گرفته است.

دراین گزارش آمده است که کودکان در افغانستان، حق آموزش، محافظت و صحت خود را در سال ‌های اخیر از دست داده اند. دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان با اشاره به بدتر شدن وضعیت کودکان از جامعه جهانی خواستار کمک ‌های بشردوستانه بیشتر برای رسیدگی به وضعیت اطفال شده است.

گزارش دفتر بین ‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان، درگیری‌ های مسلحانه را به عنوان یکی دیگر از چالش‌ های عمده یاد کرده و گفته است که بخش‌های کلیدی این کشور به شکل فزاینده ای در حال جنگ قرار دارند.