افراد وابسته به گروه طالبان در مسیر شاهراه هرات- کندهار یک بس مسافر بری و دو موتر باربری را متوقف کرده و ۲۵ سرنشین آنان را با خود برده ‌اند. عمر زواک، سخنگوی والی ولایت هلمند می گوید که این رویداد حوالی ساعت چهار بامداد روز (سه شنبه ۱سرطان/تیر) در منطقه مهاجر بازار ولسوالی گرشک […]

افراد وابسته به گروه طالبان در مسیر شاهراه هرات- کندهار یک بس مسافر بری و دو موتر باربری را متوقف کرده و ۲۵ سرنشین آنان را با خود برده ‌اند.

عمر زواک، سخنگوی والی ولایت هلمند می گوید که این رویداد حوالی ساعت چهار بامداد روز (سه شنبه ۱سرطان/تیر) در منطقه مهاجر بازار ولسوالی گرشک این ولایت اتفاق افتاده ‌است. آقای زواک می افزاید که هجده زن و کودک نیز از جمله سرنشینان این موترها بودند که آزاد شده‌ اند، اما افراد طالبان بیست و پنج مسافر دیگر را با خود برده‌ اند. به گفته آقای زواک نیروهای امنیتی به محل حادثه رفته اند و در صدد تشخیص موقعیت ربوده شدگان استند تا عملیات رهایی آنان را برنامه ‌ریزی و اجرا کنند. گروه طالبان نیز پذیرفته است که افراد وابسته به این گروه بیست و هفت مسافر را ربوده اند. این‌ گروه مدعی شده است که مسافران ربوده شده با ارگان های امنیتی و دیگر اداره های دولتی ارتباط داشته‌ اند.

طالبان به تاریخ ۱۹ جوزا/خرداد در ولایت کندز نیز یک موتر مسافربری را متوقف کردند و ۴۷ مسافر آن را ربودند. آگاهان به این باور اند که طالبان با توجه به شکست هایی که در نبرد های رو در رو از نیروهای امنیتی کشور خورده اند، می خواهند از طریق گروگان گیری این شکست ها را جبران کنند.