امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که گروه طالبان نه به شریعت پابند است و نه محکمه و قانونی دارد او از مردم خواسته که در برابر این گروه جاهل و وحشت آفرین بسیج شوند. از سوی دیگر، راس ویلسن سرپرست سفارت امریکا در کابل با انتقاد از شدت حمله‌های طالبان نوشته که سکوت […]

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که گروه طالبان نه به شریعت پابند است و نه محکمه و قانونی دارد او از مردم خواسته که در برابر این گروه جاهل و وحشت آفرین بسیج شوند.
از سوی دیگر، راس ویلسن سرپرست سفارت امریکا در کابل با انتقاد از شدت حمله‌های طالبان نوشته که سکوت طالبان در برابر آغاز مذاکرات معنادار صلح، بی تفاوتی این گروه را در برابر غیرنظامیان نشان می‌دهد، آقای ویلسن خواستار آتش‌بس شده و از طالبان خواسته که خشونت‌ها را به‌گونه فوری متوقف کنند.
در همین حال، ینس ستولتنرگ دبیرکل ناتو نیز گفته است که این پیمان پشتی‌بانی خود را از افغانستان با تمویل مالی، حضور غیرنظامی و آموزش نظامی در بیرون از کشور ادامه می‌دهد.
دراین برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان سلیم پیگیر رییس حزب متعهد فکری افغانستان، احمدخان اندر آگاه امور نظامی و مصطفی مرتضوی استاد دانشگاه گفت‌وگو کرده‌است.